Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
VUCUT SIVILARI BİYOKİMYASI |
İkinci düzey |
EBK522 |
Seçmeli |
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. BEHZAT ÇİMEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. BEHZAT ÇİMEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Haftada ellişer dakikalardan oluşan üç derste teorik konular üzerinde durulur. Derslerde, interaktif eğitim teknikleri ve çeşitli görsel-işitsel materyaller kullanılacaktır.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, klinik problemler durumunda vucud sıvılarının patofizyolojisi ve değerlendirilmesini öğrencilere öğretmektir.
|
Dersin tanımı
|
Bu derse sadece lisansüstü öğrenciler kabul edilebilir.
|
1- |
Giriş, kavramlar ve terimler
|
2- |
Kan
|
3- |
İdrar
|
4- |
BOS
|
5- |
Plevra sıvısı
|
6- |
ARA SINAV
|
7- |
Perikardiyal sıvı
|
8- |
Asidik/Peritoneal sıvı
|
9- |
Ter
|
10- |
Amniotik sıvı
|
11- |
Tükürük
|
12- |
Seminal sıvı
|
13- |
Sinovial sıvı
|
14- |
İnsan sütü
|
15- |
FİNAL SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Klinik problemler durumunda vucud sıvılarının patofizyolojisi ve değerlendirilmesini öğrencilere öğretmektir.
|
2- |
.
|
3- |
.
|
4- |
.
|
5- |
.
|
6- |
.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
10
|
50
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
198
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Thongboonkerd V. Proteomics of Human Body Fluids: Principles, Methods, and Applications. Humana Press product. 2007.
Norma Milligan Metheny. Fluid and Electrolyte Balance. Lippincott Williams & Wilkins. February 1, 2000.
John W Baynes, Marek H Dominiczak. Medical Biochemistry. Third Edition. Elsevier Publishing. 2009.
William J Marshall, Stephen K Bangert. Clinical Biochemistry. Sixth edition. Elsevier Publishing. 2008.
William J. Marshall, Stephen K. Bangert. Clinical biochemistry: metabolic and clinical aspects. 2nd ed. Philadelphia: Churchill Livingstone. 2008.
Swaminathan, R. Handbook of clinical biochemistry. 3rd ed. New Delhi, Oxford Univ. 2005.
Thomas M. Devlin. Textbook of biochemistry with clinical correlations. Hoboken:Wiley .2006.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|