Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Kore Dili ve Edebiyati > KORE TARİHİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KORE TARİHİ I Birinci düzey KDE209 Seçmeli 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR.ÖĞRETİM ÜYESİ JUNGHYE LEE
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. JUNG HYE LEE
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Kore tarihinin incelenmesi ile dünyadaki yeri ve öneminin belirlenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Kore tarihine ilişkin giriş düzeyinde bilgiler verilmektedir.

Dersin içeriği
1- Korelilerin Tarihsel Doğuşu
2- Eski Choson
3- Üç Krallık (Koguryo, Paekche ve Silla) Dönemi (M.Ö.57-M.S. 936)
4- Üç Krallığın Politikası ve Toplumu
5- Üç Krallığın Kültürü
6- Üç Krallığın Son Dönemi
7- Silla’nın Üç Krallığı Birleştirmesi
8- ARA SINAV
9- Birleşik Silla ve Parhe
10- Parhe’nin Mançurya’yı İşgali
11- Birleşik Şilla Kültürünün Gelişimi
12- Birleşik Şilla Kültürünün Gelişimi
13- Birleşik Silla’nın Son Dönemi
14- Birleşik Silla’nın Son Dönemi
15- YARIYIL SINAVI
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sunuş yolu ile öğrenme
2- Kendini değerlendirme
3- Grup çalışmaları
4- Bireysel ve Birlikte çalışmalar
5- Soru cevap
6- Yaparak, yaşayarak öğrenme
7- Araştırma yöntemlerini öğrenme
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Korece okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini temel ve/veya ileri düzeyde geliştirir. ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Korece dil yeterliğini kazanır.
2- Kore Edebiyatı''na ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3- Kore dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dil bilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlam bilim, biçem bilim, söylem bilim ve derlem bilim konularında yetkinlik kazanır.
4- Korece''den Türkçe''ye, Türkçe''den Korece''ye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe ulaşır.
5- Alanıyla ilgili en son teknolojileri öğrenir. Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde Korece alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur.
6- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliği kazanır.
7- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
8- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanır. Disiplinlerarası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9- Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10- Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje, inovasyon çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 2 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 8 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   80
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Jung Hye LEE''nin kendisi tarafından hazırlanan ders notları
Yardımcı Kaynaklar Bek Yu Sıon (백유선) Şin Bu Şik (신부식) İm Te Gyıonğ(임태경), Gençler için Kore Tarihi-Tarih Öncesi Zamanlardan Coson''un Son Dönemlerine Kadar (청소년을 위한 한국사-선사시대에서 조선후기까지), Humanist, 2015

Ders ile ilgili dosyalar