Giriş | English

Yüksek Lisans > Güzel Sanatlar Enstitüsü > Resim Anasanat Dali (yüksek Lisans) > SAYISAL YÖNTEMLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SAYISAL YÖNTEMLER İkinci düzey SHA 623 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok.
Eğitimin dili Türkçe.
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. NURCAN SARIKAYA BAŞTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok.
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim verilir. Bu ders haftada 3 saat teorik ders verilmek üzere düzenlenmiştir.
Dersin amacı Sayısal yöntemler hakkında bilgi edinilmesini sağlamak.
Dersin tanımı Bu ders temel seviyede sayısal yöntemler bilgilerini içermektedir.

Dersin içeriği
1- Sayısal yöntemlere giriş;
2- Sayısal yöntemlerde hatalar;
3- Doğrusal eşitliklerin ve sistemlerin çözümü;
4- Doğrusal olmayan eşitliklerin ve sistemlerin çözümü;
5- Özdeğerler ve özvektörler;
6- İnterpolasyon ve ekstrapolasyon;
7- Eğri uydurma;
8- Sayısal türev;
9- Sayısal integral;
10- Başlangıç değer problemleri;
11- Sınır değer problemleri;
12- Matlab uygulamaları;
13- Matlab uygulamaları;
14- Matlab uygulamaları;
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu ders sonunda öğrenci sayısal yöntemler hakkında temel bilgileri edinir.
2- -
3- -
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
2- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
3- Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
4- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
5- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
6- Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
7- Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
8- Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
9- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
10- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
11- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 21 21
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 21 21
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sayısal Yöntemler ve Matlab Uygulamaları. Yazar: Nurhan KARABOĞA
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları.

Ders ile ilgili dosyalar