Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Doğum ve Kadin Hast.hemşireliği(doktora) > KAYNAK TARAMA VE AKTARMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KAYNAK TARAMA VE AKTARMA Üçüncü düzey VHE 519 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. AYKUT GRAM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr. Narin LİMAN, Prof.Dr. Güner Küçük BAYRAM, Doç.Dr. Feyzullah BEYAZ, Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
Dersin veriliş şekli Dersin konusuna ilişkin bilgiler çeşitli görsel eğitim araçlarıyla anlatılmaktadır.
Dersin amacı İnternet ve kütüphane ortamında literatür tarayabilme becerisi, taranan literatürleri derleme, analiz, sunum ve sonuçlarını değerlendirebilme, elde edilen literatürleri eğitim teknikleri kullanarak sunabilmektir.
Dersin tanımı İnternet ve kütüphane ortamında literatür tarama ve bunu uygun görsel eğitim araçlarıyla sunabilmektir.

Dersin içeriği
1- Tarama sistemleri
2- Kaynak tarama sistemleri
3- Kitaplar, dergiler, tezler
4- Konferans dökümanları
5- Elektronik ortamda literatür tarama yöntemleri
6- Konu Katalogları
7- Arama motorları
8- Arama motorları
9- Arasınav
10- Sanal kütüphaneler
11- Literatüre okuma
12- Literatür okuma
13- Bilgileri değerlendirme, yazma ve aktarma
14- Bilgileri değerlendirme, yazma ve aktarma
15- Bilgileri değerlendirme, yazma ve aktarma
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İnternet ortamında literatür tarayabilir.
2- Kütüphane ortamında literatür tarayabilir.
3- Elde edilen literatürleri değerlendirebilir.
4- Elde edilen literatürleri yazabilir.
5- Elde edilen literatürleri sunabilir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2- Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3- Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4- Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5- Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6- Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 16 2 32
Sunum / Seminer hazırlama 16 2 32
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   80
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   20
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   80

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Türk bilimsel dizine giren dergiler, Pub Med, TÜBİTAK teşvik programı kapsamına giren dergiler, CDC web sayfası
Yardımcı Kaynaklar Türk bilimsel dizine giren dergiler, Pub Med, TÜBİTAK teşvik programı kapsamına giren dergiler, CDC web sayfası

Ders ile ilgili dosyalar