Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Tekstil Mühendisliği > TEZ DANIŞMANLIĞI 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ DANIŞMANLIĞI 2 Birinci düzey BİY 822 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FATMA ÖZTÜRK KÜP
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. DİLEK DEMİREZEN YILMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bu ders kapsamında yüksek lisans tezi denetimi ve yazım sürecine ilişkin işlemler açısından öğrenciler bilgilendirilir. Ders, tez danışmanları ve öğrencilerin etkileşimini sağlamaya yöneliktir. Tezin amacı, teze başlamadan önce ve tez sırasında yapılması gerekenler ve değerlendirme süreci hakkında öğrencileri bilgilendirmektir.
Dersin tanımı Öğrencinin kendi programı kapsamında bir araştırma projesini bireysel ve bağımsız olarak yürüterek edindiği bilgi ve becerileri uygulamaya koymasını sağlayan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Genel bilgiler
2- Genel bilgiler Tezin hazırlanması
3- Genel bilgiler 2. Hafta Tezin hazırlanması Tezde yer alabilecek kişiler
4- Tez konusu belirleme
5- Tez sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar
6- Tezin izlenmesi ve denetimi
7- Etik davranış ve intihal
8- süreç değerlendirmesi
9- Tezle ilgili faaliyetler
10- Araştırma projesinin yürütülmesi
11- Araştırma projesinin yürütülmesi
12- Tezinizin tamamlanması
13- Tezin gecikmesi veya yeniden başlama olanağı
14- Tez teslimi ve savunmasına yönelik hazırlıklar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Araştırma planı yapabilir
2- Bilgi açığının belirlemeyi öğrenir
3- Bilgi açığının belirlemeyi öğrenir
4- Araştırma sorularını ve/veya hipotezini, amaçları ve hedefleri formüle edebilir.
5- proje tasarımı, veri toplama ve analiz yöntemlerini öğrenir
6- Araştırma sorularını yanıtlamak ve/veya hipotezi test etmek için verileri analiz edebilir.
7- Araştırma sonuçlarıyla desteklenen araştırma sorularına yanıtlar oluşturabilir.
8- Potansiyel sınırlamaları öğrenir ve sonuçları daha geniş bilimsel ve toplumsal bağlamla ilişkilendirip tartışabilir.
9- Araştırmayı hem yazılı hem de sözlü olarak raporlamayı öğrenir
10- Akademik davranış kurallarına uygun, zaman ve kaynakları doğru yönetmeyi öğrenir Araştırma projesini yürütmek için girdi ve geri bildirimlerden yararlanır.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi. (1)
2- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. (1)
3- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. (2)
4- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (3)
5- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. (4)
6- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. (5)
7- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. (6)
8- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. (7)
9- En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi. (7)
10- Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. (7)
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci. (8)
12- Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. (8)
13- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. (9)
14- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. (10)
15- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. (11)
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 7 1 7
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 7 1 7
Toplam iş yükü     44
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Çalışma konusu ile ilgili her türlü açık erişimli makale ve kaynaklar
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar