Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji (doktora) > TEZ DANIŞMANLIĞI 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ DANIŞMANLIĞI 2 Üçüncü düzey BİY 822 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FATMA ÖZTÜRK KÜP
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. DİLEK DEMİREZEN YILMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bu ders kapsamında yüksek lisans tezi denetimi ve yazım sürecine ilişkin işlemler açısından öğrenciler bilgilendirilir. Ders, tez danışmanları ve öğrencilerin etkileşimini sağlamaya yöneliktir. Tezin amacı, teze başlamadan önce ve tez sırasında yapılması gerekenler ve değerlendirme süreci hakkında öğrencileri bilgilendirmektir.
Dersin tanımı Öğrencinin kendi programı kapsamında bir araştırma projesini bireysel ve bağımsız olarak yürüterek edindiği bilgi ve becerileri uygulamaya koymasını sağlayan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Genel bilgiler
2- Genel bilgiler Tezin hazırlanması
3- Genel bilgiler 2. Hafta Tezin hazırlanması Tezde yer alabilecek kişiler
4- Tez konusu belirleme
5- Tez sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar
6- Tezin izlenmesi ve denetimi
7- Etik davranış ve intihal
8- süreç değerlendirmesi
9- Tezle ilgili faaliyetler
10- Araştırma projesinin yürütülmesi
11- Araştırma projesinin yürütülmesi
12- Tezinizin tamamlanması
13- Tezin gecikmesi veya yeniden başlama olanağı
14- Tez teslimi ve savunmasına yönelik hazırlıklar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Araştırma planı yapabilir
2- Bilgi açığının belirlemeyi öğrenir
3- Bilgi açığının belirlemeyi öğrenir
4- Araştırma sorularını ve/veya hipotezini, amaçları ve hedefleri formüle edebilir.
5- proje tasarımı, veri toplama ve analiz yöntemlerini öğrenir
6- Araştırma sorularını yanıtlamak ve/veya hipotezi test etmek için verileri analiz edebilir.
7- Araştırma sonuçlarıyla desteklenen araştırma sorularına yanıtlar oluşturabilir.
8- Potansiyel sınırlamaları öğrenir ve sonuçları daha geniş bilimsel ve toplumsal bağlamla ilişkilendirip tartışabilir.
9- Araştırmayı hem yazılı hem de sözlü olarak raporlamayı öğrenir
10- Akademik davranış kurallarına uygun, zaman ve kaynakları doğru yönetmeyi öğrenir Araştırma projesini yürütmek için girdi ve geri bildirimlerden yararlanır.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
2- Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar
3- Yeni problemleri ve onların çözümleri için strateji planlarını tanıma ve analiz etme becerisi ile bu problemi tanıma aşamasından sonuç ve bulguların değerlendirilmesi ve taktir edilmesine kadar uygun teknik ve yöntemlerin seçilmesini de kapsayan planlama , tasarım ve pratik gözlemleri yürütme becerisine sahip olur
4- Laboratuvar ölçümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri açısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olur
5- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olur
6- Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
7- Edindiği birikimi, özgün bakış açısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin çıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar sağlayacak tanımlara ulaşır
8- Bireysel ve kollektif olarak, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yeteneğine sahip olur ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha çalışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanır
9- Bilimsel çözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve çözümüne katkıda bulunur
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 7 1 7
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 7 1 7
Toplam iş yükü     44
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Çalışma konusu ile ilgili her türlü açık erişimli makale ve kaynaklar
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar