Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Elektrik-elektronik Müh. (y.l.) > TEZ DANIŞMANLIĞI 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ DANIŞMANLIĞI 2 İkinci düzey BİY 822 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FATMA ÖZTÜRK KÜP
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. DİLEK DEMİREZEN YILMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bu ders kapsamında yüksek lisans tezi denetimi ve yazım sürecine ilişkin işlemler açısından öğrenciler bilgilendirilir. Ders, tez danışmanları ve öğrencilerin etkileşimini sağlamaya yöneliktir. Tezin amacı, teze başlamadan önce ve tez sırasında yapılması gerekenler ve değerlendirme süreci hakkında öğrencileri bilgilendirmektir.
Dersin tanımı Öğrencinin kendi programı kapsamında bir araştırma projesini bireysel ve bağımsız olarak yürüterek edindiği bilgi ve becerileri uygulamaya koymasını sağlayan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Genel bilgiler
2- Genel bilgiler Tezin hazırlanması
3- Genel bilgiler 2. Hafta Tezin hazırlanması Tezde yer alabilecek kişiler
4- Tez konusu belirleme
5- Tez sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar
6- Tezin izlenmesi ve denetimi
7- Etik davranış ve intihal
8- süreç değerlendirmesi
9- Tezle ilgili faaliyetler
10- Araştırma projesinin yürütülmesi
11- Araştırma projesinin yürütülmesi
12- Tezinizin tamamlanması
13- Tezin gecikmesi veya yeniden başlama olanağı
14- Tez teslimi ve savunmasına yönelik hazırlıklar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Araştırma planı yapabilir
2- Bilgi açığının belirlemeyi öğrenir
3- Bilgi açığının belirlemeyi öğrenir
4- Araştırma sorularını ve/veya hipotezini, amaçları ve hedefleri formüle edebilir.
5- proje tasarımı, veri toplama ve analiz yöntemlerini öğrenir
6- Araştırma sorularını yanıtlamak ve/veya hipotezi test etmek için verileri analiz edebilir.
7- Araştırma sonuçlarıyla desteklenen araştırma sorularına yanıtlar oluşturabilir.
8- Potansiyel sınırlamaları öğrenir ve sonuçları daha geniş bilimsel ve toplumsal bağlamla ilişkilendirip tartışabilir.
9- Araştırmayı hem yazılı hem de sözlü olarak raporlamayı öğrenir
10- Akademik davranış kurallarına uygun, zaman ve kaynakları doğru yönetmeyi öğrenir Araştırma projesini yürütmek için girdi ve geri bildirimlerden yararlanır.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 7 1 7
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 7 1 7
Toplam iş yükü     44
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Çalışma konusu ile ilgili her türlü açık erişimli makale ve kaynaklar
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar