Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ANORGANİK KİMYA I |
Birinci düzey |
KİM221 |
Zorunlu |
3 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ön koşulu yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NİLGÜN ÖZPOZAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Nilgün Özpozan, Prof. Dr. Orhan Türkoğlu, Prof. Dr. Şaban Patat
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Anorganik Kimya Ana Bilim Dalı Araştırma Görevlileri
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze doğrudan anlatım
|
Dersin amacı
|
Anorganik kimyanın amacı karbon dışındaki elementlerin ve bileşiklerin yapılarını kimyasal ve fiziksel özelliklerini, tepkime verme ve eğilimlerini incelemektir.
|
Dersin tanımı
|
Anorganik kimya alanının büyümesi sonucu olarak sadece kimyanın dalları ile değil aynı zamanda biyoloji, fizik ve jeoloji gibi bilim dalları ile örtüşen bir daldır. Çağdaş anorganik kimyanın tanımı ve alanı gittikçe genişlemektedir.
|
1- |
Anorganik kimyanın tarihçesi, elementlerin oluşumu, kimyasal bağlanma kuralları
|
2- |
Anorganik türlerin adlandırılması
|
3- |
Atomun yapısı, atom modelleri ve atomun kuantum kuramı
|
4- |
Periyodik tablo ve periyodik özellikler.
|
5- |
Moleküler simetri
|
6- |
Kovalent bağlanma
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Değerlik bağ kuramı, molekül orbital kuramı
|
9- |
İyonik bağlanma ve katı hal
|
10- |
Yaygın kristal türleri
|
11- |
Örgü enerjisi, metal bağı, Kristallerde düzensizlik
|
12- |
Tanecikler arası etkileşimler
|
13- |
Hidrojen bağı, Tanecikler arası etkileşimin etkileri
|
14- |
Çözünürlük
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Periyodik tablo özelliklerini yorumlayabilme
|
2- |
Kimyasal bağ türleri hakkında beceri edinebilme
|
3- |
Moleküllerin simetrilerini ve nokta grupları yardımı ile diğer bilgileri birleştirebilme
|
4- |
Moleküllerin geometrilerini aralarındaki bağ sayılarını ve aralarındaki açıları belirleyebilme
|
5- |
Katı kimyasalların doğada bulunma durumlarını mineral yapılarına bağlı kristal yapılarını belirleyebilme
|
6- |
Kimyasalların çözünürlükleri ile bağ türleri arasındaki ilintiyi kurabilme becerisini edinmektir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
|
|
2- |
Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
|
|
3- |
Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
|
|
4- |
Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
|
|
5- |
Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
|
|
6- |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
|
|
7- |
Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
|
|
8- |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
|
|
9- |
Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
|
|
10- |
Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
|
|
11- |
Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
|
|
12- |
Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
|
|
13- |
Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
|
|
14- |
Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
|
|
15- |
Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
4
|
52
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
2
|
12
|
Ödevler
|
6
|
3
|
18
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
8
|
32
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
8
|
32
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İnorganik Kimya, Prof. Dr. Cemal Kaya, Palme yayıncılık, 2008
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Anorganik Kimya, N. Kemal Tunalı, Saim Özkar, Anorganik Kimya Halis Ölmez, V. Turan Yılmaz
|
|