Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Kimya > ANORGANİK KİMYA I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANORGANİK KİMYA I Birinci düzey KİM221 Zorunlu 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşulu yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NİLGÜN ÖZPOZAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Nilgün Özpozan, Prof. Dr. Orhan Türkoğlu, Prof. Dr. Şaban Patat
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Anorganik Kimya Ana Bilim Dalı Araştırma Görevlileri
Dersin veriliş şekli Yüz yüze doğrudan anlatım
Dersin amacı Anorganik kimyanın amacı karbon dışındaki elementlerin ve bileşiklerin yapılarını kimyasal ve fiziksel özelliklerini, tepkime verme ve eğilimlerini incelemektir.
Dersin tanımı Anorganik kimya alanının büyümesi sonucu olarak sadece kimyanın dalları ile değil aynı zamanda biyoloji, fizik ve jeoloji gibi bilim dalları ile örtüşen bir daldır. Çağdaş anorganik kimyanın tanımı ve alanı gittikçe genişlemektedir.

Dersin içeriği
1- Anorganik kimyanın tarihçesi, elementlerin oluşumu, kimyasal bağlanma kuralları
2- Anorganik türlerin adlandırılması
3- Atomun yapısı, atom modelleri ve atomun kuantum kuramı
4- Periyodik tablo ve periyodik özellikler.
5- Moleküler simetri
6- Kovalent bağlanma
7- Ara sınav
8- Değerlik bağ kuramı, molekül orbital kuramı
9- İyonik bağlanma ve katı hal
10- Yaygın kristal türleri
11- Örgü enerjisi, metal bağı, Kristallerde düzensizlik
12- Tanecikler arası etkileşimler
13- Hidrojen bağı, Tanecikler arası etkileşimin etkileri
14- Çözünürlük
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Periyodik tablo özelliklerini yorumlayabilme
2- Kimyasal bağ türleri hakkında beceri edinebilme
3- Moleküllerin simetrilerini ve nokta grupları yardımı ile diğer bilgileri birleştirebilme
4- Moleküllerin geometrilerini aralarındaki bağ sayılarını ve aralarındaki açıları belirleyebilme
5- Katı kimyasalların doğada bulunma durumlarını mineral yapılarına bağlı kristal yapılarını belirleyebilme
6- Kimyasalların çözünürlükleri ile bağ türleri arasındaki ilintiyi kurabilme becerisini edinmektir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2- Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3- Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4- Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5- Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7- Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9- Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10- Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11- Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12- Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13- Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14- Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15- Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ödevler 6 3 18
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 8 32
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 8 32
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İnorganik Kimya, Prof. Dr. Cemal Kaya, Palme yayıncılık, 2008
Yardımcı Kaynaklar Anorganik Kimya, N. Kemal Tunalı, Saim Özkar, Anorganik Kimya Halis Ölmez, V. Turan Yılmaz

Ders ile ilgili dosyalar