Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MEDENİ USUL HUKUKU |
Birinci düzey |
ADA 106 |
Zorunlu |
2 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUSA İYİLER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Öğr. Gör. Musa İYİLER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Medeni Uslu hukukunun temel kavramlarını öğretme. Mahkemeler teşkilatı, davanın hangi mahkemede görüleceği, davanın açılması, tahkikat, delillerin sunulması ve değerlendirilmesi, kanun yolları, tebligat, özel mahkemelerin ve tahkim usulünün kavranabilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Medeni usul hukukunun geneline ilişkin temel kavramların incelendiği derstir. Adli yargı altında yer alan medeni yargıdaki mahkemeler teşkilatı, davanın hangi mahkemede görüleceği, davanın açılması, tahkikat, delillerin sunulması ve değerlendirilmesi, kanun yolları, tebligat, özel mahkemelerin ve tahkim usulününe ilişkin temel bilgiler bu derste verilir. Bir davanın açılma aşamasından sonlanmasına kadar yapılan iş ve işlemleri öğretmeyi amaçlayan bir derstir.
|
1- |
Medeni Usul Hukukuna Giriş
|
2- |
Yargılama Faaliyeti
|
3- |
Mahkemelerin Görev ve Yetkisi
|
4- |
Davada Taraflar
|
5- |
Davanın Aşamaları
|
6- |
Dava Türleri
|
7- |
Davanın Açılması
|
8- |
Tahkikat
|
9- |
İspat
|
10- |
Sözlü Yargılama
|
11- |
Hüküm
|
12- |
Kanun Yolları
|
13- |
Geçici Hukuki Korumalar
|
14- |
Tahkim ve Alternatif Uyuşmazlık Çözüm Yolları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bir davanın hangi mahkemede görüleceğini bilme
|
2- |
Dava türleri hakkında bilgi sahibi olma
|
3- |
Davanın aşamalarını bilme
|
4- |
Dava dilekçesi yazabilme
|
5- |
Davaya cevap dilekçesi yazabilme
|
6- |
Hukuk Muhakemeleri Kanununu kullanabilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Dersin kavramlarını bilme
|
|
2- |
Dersin mesleki eğitime katkısı
|
|
3- |
Genel hukuk dersleri içinde yeri
|
|
4- |
Uygulamada dersin konu ve kavramları ile karşılaşma
|
|
5- |
Sorunlara çözüm bulabilme
|
|
6- |
Mantıklı ve tutarlı düşünmeye etkisi
|
|
7- |
İşyerindeki yapacağı işe katkısı
|
|
8- |
Bir üst öğrenime geçişte katkısı
|
|
9- |
Kriz dönemlerinde nasıl davranacağını bilmeye etkisi
|
|
10- |
İnsan ilişkilerinde tutarlı olmaya etkisi
|
|
11- |
Mesleki kariyerinde başarıya etkisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
5
|
5
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
5
|
5
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
91
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Medeni Usulu Hukuku Temel Bilgiler; Hakan Pekcanıtez/ Oğuz Atalay/ Muhammet Özekes; On iki Levha Yayıncılık
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Medeni Usulu Hukuku; Prof. Dr. Murat Atalı, Doç. Dr. İbrahim Ermenek, Seçkin Yayıncılık
|
|