Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
RADYODİAGNOSTİK |
Üçüncü düzey |
3.2.06 |
|
6 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MUHAMMED KAAN YÖNEZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MUHAMMED KAAN YÖNEZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Umut Alpman
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Derste x ışınları ile elde edilen radyografilerin hastalıkların tanısında kullanılmasının öğretilmesi amaçlanmaktadır
|
Dersin tanımı
|
Radyoloji teknikleri ve çekimleri hakkında bilgi vererek evcil cerrahi hastalıklarında röntgen bulgularının değerlendirilmesinin öğretildiği derstir.
|
1- |
Radyolojide Temel Prensibler
|
2- |
Radyolojide Temel Prensibler
|
3- |
Radyasyon Sağlığı ve Radyasyondan Korunma, Radyolojik Görüntüleme Yöntemleri
|
4- |
Radyasyon Sağlığı ve Radyasyondan Korunma, Radyolojik Görüntüleme Yöntemleri
|
5- |
Pozisyonlar
|
6- |
Kontrast Maddeler
|
7- |
Yumuşak Dokuların Radyografisi
|
8- |
Yumuşak Dokuların Radyografisi
|
9- |
İskelet Sistemi
|
10- |
İskelet Sistemi
|
11- |
Organların Radyografik Görüntüleri
|
12- |
Organların Radyografik Görüntüleri
|
13- |
MR, tomografi ile elde edilen görüntülerin yorumlanması
|
14- |
MR, tomografi ile elde edilen görüntülerin yorumlanması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
X-ışınlarının nasıl elde edileceğini öğrenme
|
2- |
Radyolojide görüntülerin nasıl oluşturulacağını öğrenme
|
3- |
Görüntülerin nasıl yorumlanacağını öğrenme
|
4- |
MRI ve tomografide görüntülerin nasıl oluşturulacağını öğrenme
|
5- |
MRI ve tomografide görüntülerin nasıl yorumlanacağını öğrenme
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans yeterliklerine ek olarak, diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının moleküler düzeydeki kompozisyonları, hastalık etyolojisi, tedavi yöntemleri ve hastalığın yaygınlık ve korunma yöntemleri ile ilgili bilgilerini güncel ve ileri düzeyde değerlendirilebilir ve alanlar arasında ilişki kurabilir.
|
|
2- |
Lisans düzeyinden farklı olarak özgün ve spesifik konular hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
3- |
Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarının teşhis ve tedavisi ile ilgili gerekli araç ve ekipman ile materyal bilgisine sahiptir.
|
|
4- |
Alanında bilim ve teknolojiye yenilik getirme koşuluyla araştırma yetisi kazanır
|
|
5- |
Bilim alanında yeni bir tedavi yöntemi geliştirebilir, özgün bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilir.
|
|
6- |
Ulusal ve uluslar arası alanlarda, alanı ile ilgili makale yayınlayabilir.
|
|
7- |
Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
|
|
8- |
Alanı ile ilgili materyal ve teknikleri kullanabilir ve proje geliştirebilir.
|
|
9- |
Ulusal, uluslar arası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurabilir. Meslek grubunu temsil edebilir.
|
|
10- |
Akademik ve profesyonel anlamda bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri hastasına aktarabilir ve hasta tedavisini en üst seviyede tamamlar.
|
|
11- |
Genel etik kurallarına uygun davranır.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
2
|
30
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
1
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
1
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
1
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
57
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
60
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Donald E. Thrall, Textbook of veterinary diagnostic radiology Mustafa Arıcan, Atlas of Veterinary General Radiology and Diagnostic Radiography for Cats and Dogs I Mustafa Arıcan, Atlas of Veterinary General Radiology and Diagnostic Radiography for Cats and Dogs II
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Donald E. Thrall, Textbook of veterinary diagnostic radiology Mustafa Arıcan, Atlas of Veterinary General Radiology and Diagnostic Radiography for Cats and Dogs I Mustafa Arıcan, Atlas of Veterinary General Radiology and Diagnostic Radiography for Cats and Dogs II
|
|