Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TARIMSAL YAPILAR VE SULAMALAR |
Birinci düzey |
GZM 207 |
Zorunlu |
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ İHSAN SERKAN VAROL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. SİNAN GERÇEK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK ANLATIM VE UYGULAMASI
|
Dersin amacı
|
TARIMDA SULAMANIN TANIMI VE GEREKLİLİĞİNİ, TOPRAK-SU-BİTKİ İLŞKİLERİNİ, TOPRAK NEM ÖLÇME ALETLERİ, BİTKİ-SU TÜKETİMİ HESAPLAMASINI, SULAMA YÖNTEMLERİNİ, SULAMA SUYU İHTİYACINI BELİRLEMEYİ, DRENAJIN TANIMI VE HESAPLAMALARININ YAPILMASI, TARIMSAL YAPILARDA ÇEVRE, TARIMSAL YAPI ÇEŞİTLERİ VE ÖZELLİKLERİNİ ÖĞRENMEKTİR.
|
Dersin tanımı
|
BU DERS ZİRAAT MÜHENDİSLİĞİ ÜNVANINI ALACAK OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN TEMEL SULAMA ve DRENAJ BİLGİLERİ İLE TARIMSAL YAPILARDA PLANLAMA VE UYGULAMA İLKELERİNİ ANLATMAKTADIR.
|
1- |
DÜNYA VE ÜLKEMİZ TOPRAK VE SU KAYNAKLARI
|
2- |
TOPRAĞIN YAPISI, BÜNYESİ, HACİM AĞIRLIĞI, POROZİTESİ
|
3- |
TOPRAK NEM İÇERİĞİ BELİRLEME YÖNTEM VE ALETLERİ
TANSİYOMETRE, NÖTRONMETRE, TDR, NAYLON BLOKLAR KULLANIMI
|
4- |
BİTKİ-SU TÜKETİMİNİN TANIMLANMASI VE BELİRLEME YÖNTEMLERİ
|
5- |
SULAMA SUYU İHTİYACININ BELİRLENMESİ
|
6- |
SULAMA YÖNTEMLERİ: YÜZEY VE BASINÇLI SULAMA YÖNTEMLERİ
|
7- |
SULAMA YÖNTEMLERİNDE SULAMA SUYU İHTİYACINI BELİRLEMEK, RANDIMAN KAVRAMI
|
8- |
DRENAJIN TANIMI, LUZUMU, AVANTAJLARI
|
9- |
DRENAJ ÇEŞİTLERİ VE HESAPLAMASI
|
10- |
TARIMSAL YAPI ÇEŞİTLERİ
|
11- |
TARIMSAL YAPILARDA ÇEVRE FAKTÖRLERİ
|
12- |
TARIMSAL YAPILARDA ÇEVRE FAKTÖRLERİ
|
13- |
HAYVAN BARINAK ÇEŞİTLERİ
|
14- |
HAYVAN BARINAK PLANLAMA İLKELERİ
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
TOPRAK VE SU KAYNAKLARINA İLŞKİN BİLGİLER
|
2- |
TOPRAK-SU-BİTKİ İLİŞKİLERİ
|
3- |
TEMEL TOPRAK SU SABİTLERİ VE HESAPLAMALARI
|
4- |
SULAMA SUYU İHTİYACININ BELİRLENMESİ
|
5- |
BİTKİ SU TÜKETİMLERİNİN BELİRLENMESİ
|
6- |
SULAMA PROGRAMI YAPILMASI
|
7- |
DERNAJIN GEREKLİLİĞİ
|
8- |
TARIMSAL YAPILARDA ÇEVRE VE YAPI ELEMANLARININ ÖNEMİ ÖĞRENİLMİŞ OLUR.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bitkisel ve hayvansal tarım üretimin genel prensiplerini bilir
|
|
2- |
Biyoteknoloji ile ilgili kavram ve teknikleri bilir, inceleyebilir, yorumlayabilir, çözüm üretebilir
|
|
3- |
Biyoteknoloji eğitim alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bitkisel ve hayvansal üretimde kullanabilir
|
|
4- |
Tarımsal faaliyeti içinde yer alan ve ekonomik üretimi yapılan tarımla ilgili genetik gelişim, üreme, genetik mühendisliği, endüstriyel üretim, bitkisel, hayvansal ve mikrobiyal teknolojik yaklaşımlar, enzim teknolojisi konularında gerekli bilgiye sahiptir.
|
|
5- |
Biyoteknoloji alanında ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenme gereçlerinin ve sistemlerinin farkındadır ve etkin olarak kullanabilir. İçinde bulunduğu sosyal çevre ile iletişim kurar, faydalı projeler üretir ve uygular
|
|
7- |
Islah çalışmalarını yürütebilir, ıslah çalışmalarında moleküler ve doku kültürü uygulamalarını bilir ve uygulayabilir.
|
|
8- |
Genetik mühendisliği ve rekombinant DNA teknolojisi için gerekli moleküler teknikleri bilir ve uygulayabilir.
|
|
9- |
Genetik mühendisliği ve biyoteknoloji alanında etik ilkelere vakıftır.
|
|
10- |
Bitki, Hayvan ve Mikro organizmalarının biyolojisini, fizyolojisini ve genetiğini bilir
|
|
11- |
Tohum teknolojisinde girişimcilik yapabilir ve DNA testleriyle ilgili tarım, çevre ve tıp alanında çalışabilir
|
|
12- |
Bitki, hayvan ve mikrobiyoloji alanda girişimcilik yapabilir ve enzim ve gen teknolojilerinde proje üretebilir
|
|
13- |
İngilizce literatürü takip edebilecek durumdadır
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
1
|
13
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
2
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
8
|
2
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
10
|
2
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
112
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
SULAMA, DRENAJ VE TARIMSAL YAPILAR
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders sunumları ve notları
|
|