Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SERDAL TUNÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MEHMET YARDIMCI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze, gösterip yaptırma
|
Dersin amacı
|
Atletizm disiplinlerinden atma, atlama ve koşularda kurallar ile tekniklerini basamaklarıyla birlikte uygulamasını öğretmek.
|
Dersin tanımı
|
Atletizm ile ilgili temel kavramlar,atletizm içerisinde yer alan atma, atlama,koşular ve yürüyüş branşlarının öğretiminden oluşur.
|
1- |
Disk atma tekniğinin öğretimi
|
2- |
Disk atma tekniğinin uygulaması
|
3- |
Üç adım atlama tekniğinin öğretilmesi
|
4- |
Üç adım atlama tekniğinin uygulaması
|
5- |
Orta mesafe koşularında koşu tekniğinin öğretimi ve taktiksel yaklaşım
|
6- |
Orta mesafe koşularında koşu tekniğinin uygulaması
|
7- |
Çekiç atmada rotasyon tekniğinin öğretimi
|
8- |
Çekiç atmada rotasyon tekniğinin uygulaması
|
9- |
Kısa mesafe engelli koşularda engel geçme tekniğinin öğretimi, Ara sınavı
|
10- |
Kısa mesafe engelli koşularda engel geçme tekniğinin uygulaması
|
11- |
Cirit atma çapraz koşu tekniği öğretimi
|
12- |
Cirit atma tekniğinin öğretimi
|
13- |
Cirit atma tekniğinin uygulaması
|
14- |
Genel tekrar
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Atletizmde temel branşları açıklar,
|
2- |
Koşu tekniklerini uygular.
|
3- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur,
|
4- |
Atletizmde ihtiyaca cevap verebilecek nitelikte bilgiye ulaşır,
|
5- |
Atletizmde yaşam boyu öğrenmenin bilincine varır,
|
6- |
Atletizmde antrenman stratejilerini kullanır.
|
7- |
Engel geçiş tekniğini uygular.
|
8- |
Disk, çekiç ve cirit atma tekniklerini analiz eder.
|
9- |
Üç adım atlama tekniğini gösterir.
|
10- |
--
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
|
|
2- |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
|
|
4- |
Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
|
|
5- |
Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
|
|
6- |
Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
|
|
7- |
Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim
kurabilen bireyler yetiştirir.
|
|
8- |
Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
|
|
9- |
Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
|
|
10- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
|
|
11- |
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip
edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
4
|
16
|
Ödevler
|
2
|
4
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
4
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
4
|
8
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Atletizmde koşular Metin DEMİR Atletizm teorisi Nurullah CANDAN-Uğur DÜNDAR
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Atletizm öğretimi atlamalar-atmalar Ali DEMİRCİ
|
|