Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > UZMANLIK ALAN EĞİTİMİ II (ATLETİZM)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN EĞİTİMİ II (ATLETİZM) Birinci düzey UZM 310 Seçmeli 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SERDAL TUNÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MEHMET YARDIMCI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, gösterip yaptırma
Dersin amacı Atletizm disiplinlerinden atma, atlama ve koşularda kurallar ile tekniklerini basamaklarıyla birlikte uygulamasını öğretmek.
Dersin tanımı Atletizm ile ilgili temel kavramlar,atletizm içerisinde yer alan atma, atlama,koşular ve yürüyüş branşlarının öğretiminden oluşur.

Dersin içeriği
1- Disk atma tekniğinin öğretimi
2- Disk atma tekniğinin uygulaması
3- Üç adım atlama tekniğinin öğretilmesi
4- Üç adım atlama tekniğinin uygulaması
5- Orta mesafe koşularında koşu tekniğinin öğretimi ve taktiksel yaklaşım
6- Orta mesafe koşularında koşu tekniğinin uygulaması
7- Çekiç atmada rotasyon tekniğinin öğretimi
8- Çekiç atmada rotasyon tekniğinin uygulaması
9- Kısa mesafe engelli koşularda engel geçme tekniğinin öğretimi, Ara sınavı
10- Kısa mesafe engelli koşularda engel geçme tekniğinin uygulaması
11- Cirit atma çapraz koşu tekniği öğretimi
12- Cirit atma tekniğinin öğretimi
13- Cirit atma tekniğinin uygulaması
14- Genel tekrar
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Atletizmde temel branşları açıklar,
2- Koşu tekniklerini uygular.
3- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur,
4- Atletizmde ihtiyaca cevap verebilecek nitelikte bilgiye ulaşır,
5- Atletizmde yaşam boyu öğrenmenin bilincine varır,
6- Atletizmde antrenman stratejilerini kullanır.
7- Engel geçiş tekniğini uygular.
8- Disk, çekiç ve cirit atma tekniklerini analiz eder.
9- Üç adım atlama tekniğini gösterir.
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 4 8
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Atletizmde koşular Metin DEMİR Atletizm teorisi Nurullah CANDAN-Uğur DÜNDAR
Yardımcı Kaynaklar Atletizm öğretimi atlamalar-atmalar Ali DEMİRCİ

Ders ile ilgili dosyalar