Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
REGRESYON ANALİZİ |
Üçüncü düzey |
VZT 543 |
|
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Dersin önkoşulu yoktur
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ELİF ÇELİK GÜRBULAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi Elif ÇELİK GÜRBULAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve pratik
|
Dersin amacı
|
Öğrenciler, basit ve çoklu doğrusal regresyon modellerinin ne amaçla kullanıldığını, modellerin nasıl kurulduğunu, nasıl çözümlendiğini, çeşitli istatistiksel yazılımlar yardımıyla bu çözümlemelerin
nasıl yapıldığı öğrenecek ve bu tür sorunları kendi baslarına çözebilir ve yorumlayabilir konuma geleceklerdir. Ayrıca, doğrusal olmayan regresyon modelleri konusunda da belirli düzeyde bilgi sahibi olacaklardır.
|
Dersin tanımı
|
Sağlık alanında yapılan çalışmaların bir bölümü kestirime ve/veya bağımlı değişkeni etkileyen bağımsız değişkenlerin belirlenmesine yöneliktir. Bu amaçla kullanılan yöntemlerden bir tanesi de doğrusal regresyondur. Bu dersi alan ögrenci diğer istatistiksel kestirim yöntemlerine daha çabuk adapte olabilecektir.
|
1- |
Doğrusal regresyonun amacı, kullanım yerleri, özellikleri, varsayımları,
|
2- |
Basit doğrusal regresyon
|
3- |
Basit doğrusal regresyon
|
4- |
Doğrusal olmayan regresyon modelleri
|
5- |
Çoklu doğrusal regresyon, güven aralıkları ve hipotez testleri.
|
6- |
Regresyon modellerinin yeterliği
|
7- |
Regresyon modellerinin yeterliği ile ilgili ölçüler-artıkların incelenmesi
|
8- |
Arasınav
|
9- |
Regresyonda değişen varyanslılık sorunu
|
10- |
Regresyonda çoklu bağlantı sorunu
|
11- |
Artıkların normalliği ve öziliski sorunu
|
12- |
Modelin geçerliği ile ilgili ölçüler
|
13- |
Modelde nitelik degiskenin varlığında göstermelik (kukla) değişkenlerin tanımı.
|
14- |
Değişken seçim yöntemleri
|
15- |
Uygulama - Tartısma
|
16- |
Final Sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Basit ve çoklu regresyon modelleri hakkında bilgi sahibi olmak
|
2- |
Basit ve çoklu regresyon modelleri hakkında bilgi sahibi olmak
|
3- |
Basit ve çoklu regresyon modelleri hakkında bilgi sahibi olmak
|
4- |
Basit ve çoklu regresyon modelleri hakkında bilgi sahibi olmak
|
5- |
Basit ve çoklu regresyon modelleri hakkında bilgi sahibi olmak
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
|
|
3- |
Disiplinlerarası takımlarda çalışabilme becerisi.
|
|
4- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
|
|
5- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve bunu gerçekleştirebilme becerisi.
|
|
6- |
Mühendislik problemlerini saptama tanımlama ve çözme becerisi.
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
2
|
32
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
3
|
15
|
Ödevler
|
5
|
3
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
10
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
101
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Alpar, R. Çok Değişkenli istatistiksel Yöntemlere Giriş I. Nodel Yayın-Dağıtım, Ankara, 2003.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Montgomery C.M. and Peck E. Introduction to Linear Regression Analysis. John wiley and Sons, Inc., New York, 1991.
|
|