Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Toprak Bilimi ve Bitki Besleme (doktora) > REGRESYON ANALİZİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
REGRESYON ANALİZİ Üçüncü düzey VZT 543 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Dersin önkoşulu yoktur
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ELİF ÇELİK GÜRBULAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Elif ÇELİK GÜRBULAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Teorik ve pratik
Dersin amacı Öğrenciler, basit ve çoklu doğrusal regresyon modellerinin ne amaçla kullanıldığını, modellerin nasıl kurulduğunu, nasıl çözümlendiğini, çeşitli istatistiksel yazılımlar yardımıyla bu çözümlemelerin nasıl yapıldığı öğrenecek ve bu tür sorunları kendi baslarına çözebilir ve yorumlayabilir konuma geleceklerdir. Ayrıca, doğrusal olmayan regresyon modelleri konusunda da belirli düzeyde bilgi sahibi olacaklardır.
Dersin tanımı Sağlık alanında yapılan çalışmaların bir bölümü kestirime ve/veya bağımlı değişkeni etkileyen bağımsız değişkenlerin belirlenmesine yöneliktir. Bu amaçla kullanılan yöntemlerden bir tanesi de doğrusal regresyondur. Bu dersi alan ögrenci diğer istatistiksel kestirim yöntemlerine daha çabuk adapte olabilecektir.

Dersin içeriği
1- Doğrusal regresyonun amacı, kullanım yerleri, özellikleri, varsayımları,
2- Basit doğrusal regresyon
3- Basit doğrusal regresyon
4- Doğrusal olmayan regresyon modelleri
5- Çoklu doğrusal regresyon, güven aralıkları ve hipotez testleri.
6- Regresyon modellerinin yeterliği
7- Regresyon modellerinin yeterliği ile ilgili ölçüler-artıkların incelenmesi
8- Arasınav
9- Regresyonda değişen varyanslılık sorunu
10- Regresyonda çoklu bağlantı sorunu
11- Artıkların normalliği ve öziliski sorunu
12- Modelin geçerliği ile ilgili ölçüler
13- Modelde nitelik degiskenin varlığında göstermelik (kukla) değişkenlerin tanımı.
14- Değişken seçim yöntemleri
15- Uygulama - Tartısma
16- Final Sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Basit ve çoklu regresyon modelleri hakkında bilgi sahibi olmak
2- Basit ve çoklu regresyon modelleri hakkında bilgi sahibi olmak
3- Basit ve çoklu regresyon modelleri hakkında bilgi sahibi olmak
4- Basit ve çoklu regresyon modelleri hakkında bilgi sahibi olmak
5- Basit ve çoklu regresyon modelleri hakkında bilgi sahibi olmak
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında evrensel boyutta bilgi sahibi olmak.
2- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında bağımsız araştırmalar yapabilme becerisini kazanmak.
3- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini ileri düzeyde öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisini kazanmak.
4- Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
5- Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
6- Ülkemizde ve Dünya’da Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisini kazanmak
7- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenilemek ve geliştirme becerisini kazanmak.
8- Uzmanlık alanı ile ilgili konularda elde ettiği bilgi ve deneyimi topluma aktarabilmek ve yayabilme becerisini kazanmak..
9- Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisini kazanmak.
10- Toprak ve Bitki Besleme ile ilgili karşılaştığı sorunlara bilimsel düzeyde yaklaşma, çözüm önerilerini yöntemleriyle birlikte sunabilme ve yöntemleri uygulayarak sonuçlarını değerlendirebilme becerisi kazanma.
11- Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olmak.
12- Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilmek
13- Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olmak.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 3 15
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 10 20
Toplam iş yükü     101
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Alpar, R. Çok Değişkenli istatistiksel Yöntemlere Giriş I. Nodel Yayın-Dağıtım, Ankara, 2003.
Yardımcı Kaynaklar Montgomery C.M. and Peck E. Introduction to Linear Regression Analysis. John wiley and Sons, Inc., New York, 1991.

Ders ile ilgili dosyalar