Giriş | English

Lisans > Mimarlik Fakültesi > Mimarlik > MİMARLIKTA MODERN SÖYLEMSEL ÇERÇEVELER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MİMARLIKTA MODERN SÖYLEMSEL ÇERÇEVELER Birinci düzey MİMS15 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ OKTAY TURAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞRETİM ÜYESİ OKTAY TURAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli TEORİK DERS ANLATIMI VE SINIF-İÇİ TARTIŞMALAR
Dersin amacı MİMARİ SÖYLEMLERİN VE BUNLARIN MİMARİ PRATİK İÇİNDEKİ ROLÜNÜN TARTIŞILMASI
Dersin tanımı 20. Yüzyıl bağlamında ortaya çıkmış mimarlıkta modern söylemsel çerçevelerin çeşitli temalar bağlamında ele alınması; bu araçların mimarlığın bilgi alanına etkileri, bu söylemlerin mimarlık eleştirisi/kuramı/tarihi kapsamında tartışılması Değerlendirme Arasınav Notu (%40): Teorik Sınav (%20) + Ödev Teslimi (%20) Final Notu (%60): Teorik Sınav (%40) + Ödev Teslimi (%20) Bütünleme Sınavı (%60): Teorik Sınav (%40) + Ödev Teslimi (%20)

Dersin içeriği
1- Giriş-Dersin Tanıtımı Mimarlıkta Modern Söylemsel Çerçeveler ve Analizi Makale ve Poster Konularının Duyurulması
2- Mimarlık Eleştirisi, Mimarlık Kuramları, Mimarlık Manifestoları
3- Mimarlık - Sanat ilişkisi
4- Mimarlık - Sanat ilişkisi
5- Mimarlık - Teknoloji ilişkisi
6- Mimarlık - Teknoloji ilişkisi
7- RESMİ TATİL
8- Mimarlık – Kent İlişkisi
9- ARA SINAV + ÖDEV TESLİMİ
10- Mimarlık – Kent İlişkisi
11- Mimarlık – Kent İlişkisi
12- Mimarlık Süsleme İlişkisi
13- Mimarlık Süsleme İlişkisi
14- RESMİ TATİL
15- Mimarlık İdeoloji İlişkisi
16- Mimarlık İdeoloji İlişkisi
17- RESMİ TATİL
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- 20. Yüzyıl bağlamında ortaya çıkmış mimarlıkta modern söylemsel çerçevelerin tanıtılması
2- 20. Yüzyıl bağlamında ortaya çıkmış mimarlıkta modern söylemsel çerçevelerin çeşitli temalar bağlamında ele alınması;
3- bu araçların mimarlığın bilgi alanına etkileri,
4- bu söylemlerin mimarlık eleştirisi kapsamında tartışılması
5- bu söylemlerin mimarlık kuramı kapsamında tartışılması
6- bu söylemlerin mimarlık tarihi kapsamında tartışılması
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
2- Tasarım Düşüncesi Becerisi
3- Kuramsal Bilgi Becerisi
4- Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
5- Eleştirel Düşünme
6- Araştırma ve Yorumlama Becerileri
7- Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
8- Geniş Kapsamlı Tasarım
9- İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
10- Toplum ve Çevre Sorumluluğu
11- Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
12- Taşıyıcı Sistemler
13- Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
14- Proje ve Yapım Yönetimi
15- Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
16- Sürdürülebilir Tasarım
17- Tarihi Çevre Koruma Bilinci
18- Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
19- Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 8 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 8 8
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 5 6 30
Toplam iş yükü     84
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Artun, Ali. Sanat Manifestoları: Avangard Sanat ve Direniş. Edited by Ali Artun. İstanbul: İletişim, 2010. Constant. “Yeni Babilon.” In 20. Yüzyıl Mimarisinde Program ve Manifestolar, edited by Ulrich Conrads, 154–155. İstanbul: Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı, 1991. Corbusier, Le. “Kent Planlamasını Yönlendirici İlkeler.” In 20. Yüzyıl Mimarisinde Program ve Manifestolar, edited by Ulrich Conrads, 75–79. İstanbul: Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı, De Stijl. “Manifesto 1.” In 20. Yüzyıl Mimarisinde Program ve Manifestolar, edited by Ulrich Conrads, 26–27. İstanbul: Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı, 1991. Doesburg, Theo van. “Plastik Bir Mimarlığa Doğru.” In 20. Yüzyıl Mimarisinde Program ve Manifestolar, edited by Ulrich Conrads, 64–67. İstanbul: Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı, 1991. Graeff, Werner. “Yeni Mühendis Geliyor.” In 20. Yüzyıl Mimarisinde Program ve Manifestolar, edited by Ulrich Conrads, 57–58. İstanbul: Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı, 1991. Güzer, Abdi. “Kültürel Çatışma ve Süreklilik Alanı Olarak Mimarlık Eleştirisi,” 2009. http://www.mimarlikdergisi.com/index.cfm?sayfa=mimarlik&DergiSayi=362&RecID=2113. Heynen, Hilde. “New Babylon: Ütopyanın Çelişkileri.” In Mimarlık ve Modernite: Bir Eleştiri, 207–236. İstanbul: Versus Yayınları, 2011. Koolhaas, Rem. “Ders (21.01.1991).” In Rem Koolhaas: Öğrencilerle Söyleşiler, edited by Sanford Kwinter, 7–30. İstanbul: YEM, 2014. Lissitzky, El. “İdeolojik Üstyapı.” In 20. Yüzyıl Mimarisinde Program ve Manifestolar, edited by Ulrich Conrads, 103–104. İstanbul: Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı, 1991. Loos, Adolf. “Süsleme ve Suç.” In 20. Yüzyıl Mimarisinde Program ve Manifestolar, edited by Ulrich Conrads, 8–12. İstanbul: Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı, 1991. Negri, Antonio. “Rem Koolhaas Üzerine,” 2013. http://www.mekanar.com/tr/yazi-arşiv-2013/makale/rem-koolhaas-üzerine-antonio-negri.html. Rohe, Ludwig Mies van der. “Mimarlıkta Biçim Üzerine.” In 20. Yüzyıl Mimarisinde Program ve Manifestolar, edited by Ulrich Conrads, 85. İstanbul: Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı, 1991. ———. “Teknoloji ve Mimarlık.” In 20. Yüzyıl Mimarisinde Program ve Manifestolar, edited by Ulrich Conrads, 132–133. İstanbul: Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı, 1991. Şentürk, Levent. “Mimarlıkta Süsün ve Suçun Yüz Yıllık Anlamları.” Rh+ Sanat 53, no. Süsten Minimale Cürüm (2008). Tanyeli, Uğur. “Kaotik Denizdeki Düzen Adaları Ya Da ‘Organize Edilmiş Cinnet.’” In Rüya, İnşa, İtiraz: Mimari Eleştiri Metinleri, 405–408. İstanbul: Boyut Yayıncılık, 2013. ———. “Mimarlar Teknolojiden Neden Korkar?” In Rüya, İnşa, İtiraz: Mimari Eleştiri Metinleri, 183–186. İstanbul: Boyut Yayıncılık, 2013. ———. “Mimarlık Düşünmek Için İki Yol.” In Rüya, İnşa, İtiraz: Mimari Eleştiri Metinleri, 167–170. İstanbul: Boyut Yayıncılık, 2013. ———. “Modernizmin Sınırları ve Mimarlık.” In Modernizmin Serüveni, edited by Enis Batur. Yapı Kredi Yayınları, 2003. http://baumimarlik.blogcu.com/modernizmin-sinirlari-ve-mimarlik/8092506. ———. “Söylem ve Kuram: Mimari Bilgi Alanının Sınırlarını Çizmek.” In Rüya, İnşa, İtiraz: Mimari Eleştiri Metinleri, 223–235. İstanbul: Boyut Yayıncılık, 2013. ———. “Teknoloji Fetişinin İki Düşsel Görüntüsü: Masum Yapıcılıktan Dehşetengiz Yıkıcılığa.” In Rüya, İnşa, İtiraz: Mimari Eleştiri Metinleri, 187–190. İstanbul: Boyut Yayıncılık, 2013.

Ders ile ilgili dosyalar