Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ OKTAY TURAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞRETİM ÜYESİ OKTAY TURAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK DERS ANLATIMI VE SINIF-İÇİ TARTIŞMALAR
|
Dersin amacı
|
MİMARİ SÖYLEMLERİN VE BUNLARIN MİMARİ PRATİK İÇİNDEKİ ROLÜNÜN TARTIŞILMASI
|
Dersin tanımı
|
20. Yüzyıl bağlamında ortaya çıkmış mimarlıkta modern söylemsel çerçevelerin çeşitli temalar bağlamında ele alınması; bu araçların mimarlığın bilgi alanına etkileri, bu söylemlerin mimarlık eleştirisi/kuramı/tarihi kapsamında tartışılması
Değerlendirme
Arasınav Notu (%40): Teorik Sınav (%20) + Ödev Teslimi (%20)
Final Notu (%60): Teorik Sınav (%40) + Ödev Teslimi (%20)
Bütünleme Sınavı (%60): Teorik Sınav (%40) + Ödev Teslimi (%20)
|
1- |
Giriş-Dersin Tanıtımı
Mimarlıkta Modern Söylemsel Çerçeveler ve Analizi
Makale ve Poster Konularının Duyurulması
|
2- |
Mimarlık Eleştirisi, Mimarlık Kuramları, Mimarlık Manifestoları
|
3- |
Mimarlık - Sanat ilişkisi
|
4- |
Mimarlık - Sanat ilişkisi
|
5- |
Mimarlık - Teknoloji ilişkisi
|
6- |
Mimarlık - Teknoloji ilişkisi
|
7- |
RESMİ TATİL
|
8- |
Mimarlık – Kent İlişkisi
|
9- |
ARA SINAV + ÖDEV TESLİMİ
|
10- |
Mimarlık – Kent İlişkisi
|
11- |
Mimarlık – Kent İlişkisi
|
12- |
Mimarlık Süsleme İlişkisi
|
13- |
Mimarlık Süsleme İlişkisi
|
14- |
RESMİ TATİL
|
15- |
Mimarlık İdeoloji İlişkisi
|
16- |
Mimarlık İdeoloji İlişkisi
|
17- |
RESMİ TATİL
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
20. Yüzyıl bağlamında ortaya çıkmış mimarlıkta modern söylemsel çerçevelerin tanıtılması
|
2- |
20. Yüzyıl bağlamında ortaya çıkmış mimarlıkta modern söylemsel çerçevelerin çeşitli temalar bağlamında ele alınması;
|
3- |
bu araçların mimarlığın bilgi alanına etkileri,
|
4- |
bu söylemlerin mimarlık eleştirisi kapsamında tartışılması
|
5- |
bu söylemlerin mimarlık kuramı kapsamında tartışılması
|
6- |
bu söylemlerin mimarlık tarihi kapsamında tartışılması
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
|
|
2- |
Tasarım Düşüncesi Becerisi
|
|
3- |
Kuramsal Bilgi Becerisi
|
|
4- |
Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
|
|
5- |
Eleştirel Düşünme
|
|
6- |
Araştırma ve Yorumlama Becerileri
|
|
7- |
Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
|
|
8- |
Geniş Kapsamlı Tasarım
|
|
9- |
İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
|
|
10- |
Toplum ve Çevre Sorumluluğu
|
|
11- |
Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
|
|
12- |
Taşıyıcı Sistemler
|
|
13- |
Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
|
|
14- |
Proje ve Yapım Yönetimi
|
|
15- |
Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
|
|
16- |
Sürdürülebilir Tasarım
|
|
17- |
Tarihi Çevre Koruma Bilinci
|
|
18- |
Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
|
|
19- |
Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
8
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
8
|
8
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
5
|
6
|
30
|
Toplam iş yükü
|
|
|
84
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Artun, Ali. Sanat Manifestoları: Avangard Sanat ve Direniş. Edited by Ali Artun. İstanbul: İletişim, 2010.
Constant. “Yeni Babilon.” In 20. Yüzyıl Mimarisinde Program ve Manifestolar, edited by Ulrich Conrads, 154–155. İstanbul: Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı, 1991.
Corbusier, Le. “Kent Planlamasını Yönlendirici İlkeler.” In 20. Yüzyıl Mimarisinde Program ve Manifestolar, edited by Ulrich Conrads, 75–79. İstanbul: Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı,
De Stijl. “Manifesto 1.” In 20. Yüzyıl Mimarisinde Program ve Manifestolar, edited by Ulrich Conrads, 26–27. İstanbul: Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı, 1991.
Doesburg, Theo van. “Plastik Bir Mimarlığa Doğru.” In 20. Yüzyıl Mimarisinde Program ve Manifestolar, edited by Ulrich Conrads, 64–67. İstanbul: Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı, 1991.
Graeff, Werner. “Yeni Mühendis Geliyor.” In 20. Yüzyıl Mimarisinde Program ve Manifestolar, edited by Ulrich Conrads, 57–58. İstanbul: Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı, 1991.
Güzer, Abdi. “Kültürel Çatışma ve Süreklilik Alanı Olarak Mimarlık Eleştirisi,” 2009. http://www.mimarlikdergisi.com/index.cfm?sayfa=mimarlik&DergiSayi=362&RecID=2113.
Heynen, Hilde. “New Babylon: Ütopyanın Çelişkileri.” In Mimarlık ve Modernite: Bir Eleştiri, 207–236. İstanbul: Versus Yayınları, 2011.
Koolhaas, Rem. “Ders (21.01.1991).” In Rem Koolhaas: Öğrencilerle Söyleşiler, edited by Sanford Kwinter, 7–30. İstanbul: YEM, 2014.
Lissitzky, El. “İdeolojik Üstyapı.” In 20. Yüzyıl Mimarisinde Program ve Manifestolar, edited by Ulrich Conrads, 103–104. İstanbul: Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı, 1991.
Loos, Adolf. “Süsleme ve Suç.” In 20. Yüzyıl Mimarisinde Program ve Manifestolar, edited by Ulrich Conrads, 8–12. İstanbul: Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı, 1991.
Negri, Antonio. “Rem Koolhaas Üzerine,” 2013. http://www.mekanar.com/tr/yazi-arşiv-2013/makale/rem-koolhaas-üzerine-antonio-negri.html.
Rohe, Ludwig Mies van der. “Mimarlıkta Biçim Üzerine.” In 20. Yüzyıl Mimarisinde Program ve Manifestolar, edited by Ulrich Conrads, 85. İstanbul: Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı, 1991.
———. “Teknoloji ve Mimarlık.” In 20. Yüzyıl Mimarisinde Program ve Manifestolar, edited by Ulrich Conrads, 132–133. İstanbul: Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı, 1991.
Şentürk, Levent. “Mimarlıkta Süsün ve Suçun Yüz Yıllık Anlamları.” Rh+ Sanat 53, no. Süsten Minimale Cürüm (2008).
Tanyeli, Uğur. “Kaotik Denizdeki Düzen Adaları Ya Da ‘Organize Edilmiş Cinnet.’” In Rüya, İnşa, İtiraz: Mimari Eleştiri Metinleri, 405–408. İstanbul: Boyut Yayıncılık, 2013.
———. “Mimarlar Teknolojiden Neden Korkar?” In Rüya, İnşa, İtiraz: Mimari Eleştiri Metinleri, 183–186. İstanbul: Boyut Yayıncılık, 2013.
———. “Mimarlık Düşünmek Için İki Yol.” In Rüya, İnşa, İtiraz: Mimari Eleştiri Metinleri, 167–170. İstanbul: Boyut Yayıncılık, 2013.
———. “Modernizmin Sınırları ve Mimarlık.” In Modernizmin Serüveni, edited by Enis Batur. Yapı Kredi Yayınları, 2003. http://baumimarlik.blogcu.com/modernizmin-sinirlari-ve-mimarlik/8092506.
———. “Söylem ve Kuram: Mimari Bilgi Alanının Sınırlarını Çizmek.” In Rüya, İnşa, İtiraz: Mimari Eleştiri Metinleri, 223–235. İstanbul: Boyut Yayıncılık, 2013.
———. “Teknoloji Fetişinin İki Düşsel Görüntüsü: Masum Yapıcılıktan Dehşetengiz Yıkıcılığa.” In Rüya, İnşa, İtiraz: Mimari Eleştiri Metinleri, 187–190. İstanbul: Boyut Yayıncılık, 2013.
|
|