Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MÜRÜVVET BAŞER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MÜRÜVVET BAŞER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Seminer hazırlığı için öğrencilere üç hafta zaman verilir. Yeni literatüre dayalı hazırlanan seminerleri öğrenciler sunar ve grup tartışması yapılır.
|
Dersin amacı
|
Bu derste öğrenciye toplumsal cinsiyet bakış açısını kavrama ve kadın sağlığına yansımalarını analiz edebilme, kadının toplumsal konumunu etkileyen faktörleri bilme ve kadının toplumsal konumunu güçlendirme stratejilerini geliştirebilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste öğrencilerin kadın sağlığı sorunlarını bütüncül bir bakışla ele alabilmeleri ve sorunları çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları tartışabilmeleri amaçlanmıştır.
|
1- |
Giriş, Tanışma, Seminer Konularının Dağıtımı
|
2- |
Seminer Hazırlığı
|
3- |
Seminer Hazırlığı
|
4- |
Cinsellik ve cinsel sağlık kavramı, cinsellikle ilgili kuramlar, cinsel mitler ve toplumların cinselliğe bakışı
|
5- |
Kadın cinsel fonksiyonuna ilişkin tanı ve tedavi konusundaki klinik rehberler ve standartlar
|
6- |
Cinsel danışmanlık
|
7- |
Kadın-Liderlik-Değişim ve Hemşireliğe Yansıması
|
8- |
Kadın ve Atılganlık
|
9- |
Yeni Medeni Yasa ve Kadınlar
|
10- |
Türk Ceza Kanununda Kadın Bedeni ve Cinsellik
|
11- |
Namus Cinayetleri
|
12- |
Feminist Teoriler
|
13- |
Erkeklik, Ataerkillik ve İktidar İlişkileri
|
14- |
Kadın Sağlığı alanında yapılan son çalışmalar ve yenilikler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
|
2- |
Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
|
3- |
Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
|
|
2- |
Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
|
|
3- |
Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
|
|
4- |
Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
2
|
8
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
10
|
50
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
5
|
5
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
154
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
14
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Lale Taşkın. Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Genişletilmiş 13. Baskı, Akademisyen Tıp Kitabevi. 2015, Ankara.
Ahsen Şirin, Oya Kavlak. Kadın Sağlığı. Nobel Tıp Kitabevi. 2015, İstanbul.
Nezihe Kızılkaya Beji. Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Nobel Tıp Kitabevi. 2015, İstanbul.
Samiye Mete. Doğum Süreci El Kitabı. 3. Baskı, İstanbul Tıp Kitabevi, 2015, İstanbul.
Gülay Rathfisch. Doğal Doğum Felsefesi. Nobel Tıp Kitabevi. 2012, İstanbul.
Anahit Coşkun. Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. Güncellenmiş 2. Baskı, Koç Üniversitesi Yayınları, 2013, İstanbul.
Nuran Kömürcü (Editör). Akış Şemaları ile Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2012, İstanbul.
Nuran Kömürcü (Editör). Doğum Ağrısı ve Yönetimi. 2. Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, 2013, İstanbul.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
JOGNN-JOURNAL OF OBSTETRIC GYNECOLOGIC AND NEONATAL NURSING
WORLDVIEWS ON EVIDENCE-BASED NURSING
JOURNAL OF CLINICAL NURSING
JOURNAL OF PERINATAL & NEONATAL NURSING
MCN-THE AMERICAN JOURNAL OF MATERNAL-CHILD NURSING
NURSING AND MIDWIFERY STUDIES
NURSING RESEARCH
NURSING RESEARCH AND PRACTICE
NURSING SCIENCE QUARTERLY
RESEARCH IN NURSING & HEALTH
APPLIED NURSING RESEARCH
ASIAN NURSING RESEARCH
CLINICAL NURSING RESEARCH
HOLISTIC NURSING PRACTICE
INTERNATIONAL JOURNAL OF NURSING STUDIES
INTERNATIONAL NURSING REVIEW
JAPAN JOURNAL OF NURSING SCIENCE
JOURNAL OF CONTINUING EDUCATION IN NURSING
JOURNAL OF NURSING EDUCATION
JOURNAL OF NURSING RESEARCH
|
|