Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Felsefe ve Din Bilimleri (doktora) > DİN ETNOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİN ETNOLOJİSİ Üçüncü düzey FDB 691 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. RAMAZAN ADIBELLİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Harun GÜNGÖR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Bekir KÖYLÜ
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Dersin amacı, kavimleri karşılaştırarak incelemek, kültür oluşumlarını araştırmak, etnografya bilimsel alanını ve metodolojisini öğretmektir.
Dersin tanımı Kültür gruplarını inceleme, insan ve kültür ilişkileri, kalitatif araştırma metodlarının önemi, etnografi örnekleri.

Dersin içeriği
1- Etnografiye giriş: Temel kavramlar
2- Kültür incelemeleri ve etnografi
3- Etnografide etik
4- Türkiye'de etnografi
5- Etnografik analiz yöntemleri
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Etnografinin temel kavramlarını öğrenir.
2- Antropologlar ve etnograflar tarafından yapılmış olan etnografik araştırmaların metodolojilerini öğrenir.
3- Türkiye'deki etnografik çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur.
4- Etnografik araştırma tasarlar.
5- Etnografik araştırma yürütür.
6- Türkiye'de yürütülen etnografik araştırmaları takip eder.
7- Etnografik veri analizi yapar.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilim alanının, kavram, konu, yöntem ve sorunlarına hakim olur.
2- Bilim alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
3- Bilim alanındaki yeni gelişmeleri tanır.
4- Bilim alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynakları tanır, çalışmalarında etkili bir şekilde kullanır.
5- Bilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
6- Bilim alanına yenilik getirecek özgün düşünce, yöntem, uygulama ve araştırmalar geliştirir.
7- Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası projelerde görev alır veya yeni projeler geliştirir.
8- Alanındaki bilimsel çalışmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili şekilde kullanır.
9- Alanının gerektirdiği dilleri (Arapça ve Batı dilleri) ileri düzeyde bilir ve kullanır.
10- Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
11- Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.
12- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak ortak projeler geliştirir.
13- Ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik platformlarda paylaşır
14- Uzmanlık alanıyla ilgili konularda bilimsel, toplumsal, kültürel vb. strateji geliştirilmesinde rol alır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 4 3 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 9 9
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 9 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Harun GÜNGÖR, Türk Din Etnolojisi, İstanbul, 2012.
Yardımcı Kaynaklar Sedat Veyis Örnek, Etnoloji Sözlüğü, Ankara, 1971. ; Nermin Erdentuğ, Hal Köyünün Etnolojik Tetkiki, Ankara, 1975.

Ders ile ilgili dosyalar