Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Fizik (yl. Yabanci Dil) > SANAT KURAMLARI VE ELEŞTİRİ 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SANAT KURAMLARI VE ELEŞTİRİ 2 İkinci düzey RES309 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ EDA KARAKUŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ Dr. EDA KARAKUŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Öğretim elemanı tarafından görsel materyallerle desteklenmiş sunumlar yapılacaktır. bunun yanında öğrencilerin aktif katılımlarını sağlayan, soru cevap, tartışma ve beyin fırtınası yöntemleri de kullanılacaktır.
Dersin amacı Sanatın temel yapı ve dinamiklerinin kavratılması. Kuramsal temellerin kavratılması.
Dersin tanımı Sanatın temel dinamikleri ile kuramsal yapısının detaylı anlatıldığı, değişen görüş ve felsefi anlayışların sanatın düşünsel yapısı üzerindeki etkisinin ortaya koyulduğu bir derstir.

Dersin içeriği
1- Sanat ve Sanatlar, Sanat ve Kültür ilişkisi
2- Sanat ve Yaratıcılık
3- Sanat Felsefesi, Estetik
4- Sanat ve Estetik Kuramları
5- Sanat ve Estetik Kuramları
6- Sanat ve Estetik Kuramları
7- Sanat ve Estetik Kuramları
8- Sanat Eleştirisi: Bir Sanat Eserini tanıma. Betimleme - Çözümleme - Yorum - Yargı - Değerlendirme
9- Sanat Eleştirisi: Sorgulamanın yeni yolları.
10- Sanat Eleştirisi: Sorgulamanın yeni yolları.
11- Sanat güzel midir, tartışma.
12- Sanat güzel midir, tartışma.
13- Sanat güzel midir, tartışma.
14- -
15- -
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bir sanat eserini eleştirebilir
2- Dünyada ve Türkiye''''de sanatın gelişimini bilir
3- Sanat türlerini öğrenir,
4- Sanat ve Estetik konusunda temel kavramları öğrenir,
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- To develop and deepen current and advanced knowledge in the field at the level of expertise with original thought and research, based on master''s degree qualifications, and to reach original definitions that will bring innovation to science.
2- To understand the interaction between disciplines related to the field of physics; Achieving original results by using knowledge that requires expertise in analyzing, synthesizing and evaluating new and complex ideas
3- To be able to access new scientific information in the field of physics and to gain high-level skills in research methods related to the field.
4- To be able to develop a new scientific method in the field of physics or to apply a known method to a different problem.
5- Being able to research, comprehend, design, adapt and apply an original subject
6- Ability to question, synthesize and evaluate new and complex ideas
7- Publishing original studies in peer-reviewed journals
8- To be able to develop original ideas and methods related to the field and interdisciplinary by using high-level mental processes such as creative and questioning thinking, problem solving and decision making.
9- Ability to present original views effectively within a community of experts
10- Being able to communicate and discuss at an advanced level in written, oral and visual language in at least one foreign language.
11- To contribute to the process of becoming an information society by introducing technological advances in the academic and professional context
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 8 8
Ödevler 1 4 4
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     68
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sanat Eğitiminde Estetik, A.Aykut
Yardımcı Kaynaklar Çağdaş Türk Sanatı, Tansuğ, Sezer. Remzi Publishing, İstanbul, 1986. Çocuk ve Müze. Abacı, Oya. Morpa Kültür Publishing, İstanbul, 2005. Güzelliğin Tarihi. Eco, Umberto. Doğan Publishing, Translater by: Ali Cevat Akkoyunlu, İstanbul, 2006. Modern Sanatın Öyküsü. Lynton, Norbert. Remzi Publishing, Translaters by: Cevat Çapan, Sadi Öziş, İstanbul, 1982. Sanat Eğitimi ve Öğretimi. Buyurgan, Serap. Buyurgan, Ufuk. Pegama Publishing, Ankara, 2007. Sanat Kavramlarına Giriş. Ersoy, Ayla. Beta Publishing, İstanbul, 1983. Sanat ve Estetik kuramları. Bozkurt, Nejat. Ara Publishing, İstanbul, 1992. Sanata Giriş. Mülayim, Selçuk. Bilim Teknik Publishing, İstanbul, 1994. Sanatın Öyküsü, Gombrich, E.H. Remzi Publishing, Translater by: Bedrettin Cömert, İstanbul, 1992. Uygarlık Tarihi. Tanilli, Server, Alkım Publishing, İstanbul, 2006.

Ders ile ilgili dosyalar