Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > ENGELLİLERDE EGZERSİZ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ENGELLİLERDE EGZERSİZ Birinci düzey STD 405 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA KAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ EMİRE ÖZKATAR KAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze anlatma ve tartışma tekniği
Dersin amacı Engelli bireylerin sağlık, sosyal, kültürel ve sportif özelliklerini geliştirmek için bireysel ve takım sporlarının öğretim yöntemlerinin kavratmak
Dersin tanımı İşitme, görme, zihinsel ve ortopedik engelli bireylerin sportif etkinliklerle yaşamlarını desteklemek ve fiziksel, zihinsel, sosyal ve kültürel gelişimlerini sağlamak amaçlarına yönelik konuları içermektedir.

Dersin içeriği
1- Tanımlar, engelliliğin nedenleri, engellilerin sınıflandırılması, Türkiye’de engellilere yönelik eğitim hizmetleri
2- Zihinsel Engellilerin tanımı, nedenleri, sınıflandırılması, gelişim özellikleri, etkinlikleri ve spor dalları
3- Otizmin tanımı, nedenleri, belirtileri, çeşitleri ve eğitimi
4- Görme Engellilerin tanımı, nedenleri, yapısı ve anatomisi, gelişim özellikleri, etkinlikleri ve spor dalları
5- İşitme Engellilerin tanımı, yapısı, nedenleri ve tipleri, gelişim özellikleri, etkinlikleri, spor dalları
6- Fiziksel (Ortopedik) Engellilerin tanımı, nedenleri, sınıflandırılması, kas iskelet bozuklukları, spor dalları
7- Engellilerde Sporun Gelişimi
8- Engelli Bireyler İçin Sportif Etkinliklerin Önemi
9- Engelli Bireyler İçin Beden Eğitimi Programları
10- Engelli Sporcuların Antrene Edilmesinde Genel Prensipler
11- Engellilerde Öğretim Teknikleri ve Spor Öğretimi
12- Engelli çocukların ana babaların duyguları
13- Özel Eğitimde Kaynaştırma
14- Engellilerde Fiziksel Etkinliklerin Gelişime Katkıları
15- Final sınavı
16- --
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- İşitme engellilerin özellikleri ve yapabilecekleri sportif etkinlikler hakkında bilgi sahibidir.
2- Görme engellilerin özellikleri ve yapabilecekleri sportif etkinlikleri yapar.
3- Zihinsel engellilerin özellikleri ve yapabilecekleri sportif etkinlikleri yapar.
4- Ortopedik engellilerin özellikleri ve yapabilecekleri sportif etkinlikler hakkında bilgi sahibidir.
5- Diğer engellilerin özellikleri ve yapabilecekleri sportif etkinlikleri bilir.
6- Paralimpik oyunları yapar.
7- Engellilere sportif etkinliklerde dikkat edilecek özellikleri kavrar.
8- Engellilere yönelik kaynaştırma eğitimini bilir.
9- Engellilere için sporun önemini ve beden eğitimi programlarını düzenler.
10- Engelli Çocuğa sahip Ailelerin duygularını kavrar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 4 12
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 4 4
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı DERS NOTLARI
Yardımcı Kaynaklar Dilara Sevimay Özer "Physical Education and Sport for the Disabled" Nobel Selçuk, Hasan "Physical Education and Sport for the Disabled" Near East University, School of Physical Education and Sports

Ders ile ilgili dosyalar