Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ENGELLİLERDE EGZERSİZ |
Birinci düzey |
STD 405 |
Seçmeli |
7 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA KAYA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ EMİRE ÖZKATAR KAYA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze anlatma ve tartışma tekniği
|
Dersin amacı
|
Engelli bireylerin sağlık, sosyal, kültürel ve sportif özelliklerini geliştirmek için bireysel ve takım sporlarının öğretim yöntemlerinin kavratmak
|
Dersin tanımı
|
İşitme, görme, zihinsel ve ortopedik engelli bireylerin sportif etkinliklerle yaşamlarını desteklemek ve fiziksel, zihinsel, sosyal ve kültürel gelişimlerini sağlamak amaçlarına yönelik konuları içermektedir.
|
1- |
Tanımlar, engelliliğin nedenleri, engellilerin sınıflandırılması, Türkiye’de engellilere yönelik eğitim hizmetleri
|
2- |
Zihinsel Engellilerin tanımı, nedenleri, sınıflandırılması, gelişim özellikleri, etkinlikleri ve spor dalları
|
3- |
Otizmin tanımı, nedenleri, belirtileri, çeşitleri ve eğitimi
|
4- |
Görme Engellilerin tanımı, nedenleri, yapısı ve anatomisi, gelişim özellikleri, etkinlikleri ve spor dalları
|
5- |
İşitme Engellilerin tanımı, yapısı, nedenleri ve tipleri, gelişim özellikleri, etkinlikleri, spor dalları
|
6- |
Fiziksel (Ortopedik) Engellilerin tanımı, nedenleri, sınıflandırılması, kas iskelet bozuklukları, spor dalları
|
7- |
Engellilerde Sporun Gelişimi
|
8- |
Engelli Bireyler İçin Sportif Etkinliklerin Önemi
|
9- |
Engelli Bireyler İçin Beden Eğitimi Programları
|
10- |
Engelli Sporcuların Antrene Edilmesinde Genel Prensipler
|
11- |
Engellilerde Öğretim Teknikleri ve Spor Öğretimi
|
12- |
Engelli çocukların ana babaların duyguları
|
13- |
Özel Eğitimde Kaynaştırma
|
14- |
Engellilerde Fiziksel Etkinliklerin Gelişime Katkıları
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
--
|
17- |
--
|
18- |
--
|
19- |
--
|
20- |
--
|
1- |
İşitme engellilerin özellikleri ve yapabilecekleri sportif etkinlikler hakkında bilgi sahibidir.
|
2- |
Görme engellilerin özellikleri ve yapabilecekleri sportif etkinlikleri yapar.
|
3- |
Zihinsel engellilerin özellikleri ve yapabilecekleri sportif etkinlikleri yapar.
|
4- |
Ortopedik engellilerin özellikleri ve yapabilecekleri sportif etkinlikler hakkında bilgi sahibidir.
|
5- |
Diğer engellilerin özellikleri ve yapabilecekleri sportif etkinlikleri bilir.
|
6- |
Paralimpik oyunları yapar.
|
7- |
Engellilere sportif etkinliklerde dikkat edilecek özellikleri kavrar.
|
8- |
Engellilere yönelik kaynaştırma eğitimini bilir.
|
9- |
Engellilere için sporun önemini ve beden eğitimi programlarını düzenler.
|
10- |
Engelli Çocuğa sahip Ailelerin duygularını kavrar.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
|
|
2- |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
|
|
4- |
Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
|
|
5- |
Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
|
|
6- |
Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
|
|
7- |
Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim
kurabilen bireyler yetiştirir.
|
|
8- |
Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
|
|
9- |
Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
|
|
10- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
|
|
11- |
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip
edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
3
|
4
|
12
|
Ödevler
|
2
|
4
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
4
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
4
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
DERS NOTLARI
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Dilara Sevimay Özer "Physical Education and Sport for the Disabled" Nobel
Selçuk, Hasan "Physical Education and Sport for the Disabled" Near East University, School of Physical Education and Sports
|
|