Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Egzersiz Fizyolojisi (y.l) > ALMANCA ÖĞRETİMİNDE YAKLAŞIMLAR II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ALMANCA ÖĞRETİMİNDE YAKLAŞIMLAR II İkinci düzey AÖP 206 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Almanca
Koordinatör PROF. DR. HÜSEYİN ARAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. YASEMİN ACAR ÇİMEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı -
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- 1. Dönem işlenmiş olan yabancı dil öğretim yönetmlerinin genel tekrarı
2- Tarihsel sürç içerisinde görsel-işitsel yöntemin oluşum nedenleri.
3- Ders kitapları örneğinde görsel-işitsel yöntem ve uygulama örnekleri. Görsel - işitsel yöntemin eleştirisi.
4- Tarihsel süreç içinde eklektik yöntemin oluşum nedenleri.
5- Ders kitapları örneğinde eklektik yöntem ve uygulama örnekleri
6- Eklektik yöntemin eleştirisi.
7- Eklektik yöntemin alıştırma modelinin incelenmesi
8- Tarihsel süreç içinde iletişimsel-işlevsel yöntemin oluşum nedenleri.
9- Ders kitapları örneğinde iletişimsel-işlevsel yöntem ve uygulama örnekleri
10- İletişimsel-işlevsel yöntemde pragmatik ve pedagojik yönelim.
11- Kültürler arası yöntem.
12- Ders kitapları örneğinde kültürler arası yöntem ve uygulama örnekleri.
13- Örnek ders
14- Yöntemlere genel bakış ve birbirleriyle karşılaştırma
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yabancı dil öğretiminde yaklaşımlar 1 dersinin devamı olmak üzere görsell-işitsell, eklektik, iletişimsel-işlevsel ve kültürler arası etkileşim yöntemleri ile ilgili bilgiler edinecekler. Ele alınan bu yöntemleri karşılaştırılarak bunların günümüzdeki kullanılabilirliğini/verimliliğini sorgulayacaklar; alanla ilgili temel ilke ve kavramları öğrenecekler, yöntemleri oluşturan kuramsal temeller ile dilbilim, ruhbilim,eğitbilim gibi ilgili bilim dalları arasında ilişkiler kurabilecekler; ders ki,tapları temelinde kuramsal bilgiyi uygulama boyutuna aktarabilmeyi öğreneceklerdir.
2- Yabancı dil öğretiminde yaklaşımlar 1 dersinin devamı olmak üzere görsell-işitsell, eklektik, iletişimsel-işlevsel ve kültürler arası etkileşim yöntemleri ile ilgili bilgiler edinecekler.
3- -
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
2- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 3 2 6
Ara sınavlara hazırlık 3 2 6
Ara sınavlar 3 1 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 2 6
Laboratuvar 3 0 0
Arazi çalışması 3 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 3 1 3
Araştırma 3 2 6
Toplam iş yükü     113
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 1 10
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   80
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   10
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   50

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Methoden für den Unterricht: Kompakte Übersichten für Lehrende und Lernende
Yardımcı Kaynaklar Internet

Ders ile ilgili dosyalar