Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > KÖPEK VE KEDİLERDE ENFEKSİYÖZ HASTALIKLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KÖPEK VE KEDİLERDE ENFEKSİYÖZ HASTALIKLAR Birinci düzey VİH 613 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yanlızca veteriner fakültesi mezunları derse kabul edilecektir.
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. ÖZNUR ASLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ÖZNUR ASLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOKTUR
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE, HAFTADA 3 SAAT TEORİK OLARAK İŞLENECEKTİR
Dersin amacı BU DERSTE KÖPEK VE KEDİLERDE SIK KARŞILAŞILAN ENFEKSİYÖZ HASTALIKLAR HAKKINDA BİLGİ VERİLMESİ AMAÇLANMAKTADIR
Dersin tanımı BU DERS KÖPEK VE KEDİLERDE SIK KARŞILAŞILAN ENFEKSİYÖZ HASTALIKLARIN TEŞHİSİ VE TEDAVİSİ HAKKINDA BİLGİ VEREN BİR DERSTİR.

Dersin içeriği
1- KEDİLERDE HERPES VİRUS ENFEKSİYONLARI
2- KÖPEKLERDE HERPES VİRUS ENFEKSİYONLARI
3- KÖPEKLERİN PARVOVİRUS ENFEKSİYONLARI
4- KÖPEKLERİN GENÇLİK HASTALIĞI
5- PRİON HASTALIKLARI
6- KEDİLERİN RESPİRATORİK HASTALIK KOMPLEKSİ
7- FELİNE PANLEUKOPENİ
8- KEDİLERDE LEUKEMİ
9- SINAV
10- KÖPEKLERDE CORONA VİRUS ENFEKSİYONLARI
11- FELİNE CALİCİ VİRUS ENFEKSİYONLARI
12- KÖPEKLERDE İNFEKSİYÖZ TRACHEOBRONCHİSTİS
13- FELİNE SPONGİOFORM ENCEPHALOPATHY
14- ENFEKSİYÖZ CANİNE HEPATİTİS 1
15- ENFEKSİYÖZ CANİNE HEPATİTİS 2
16- SINAV
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi alan öğrenci köpek ve kedilerde sık karşılaşılan enfeksiyöz hastalıkların teşhisi ve tedavisini öğrenir.
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 3 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İmren H.Y., 1998. Kedi ve Köpek Hastalıkları, Medisan, Ankara
Yardımcı Kaynaklar Ettinger S.J., Feldman E.C., 2000. Textbook of Veterinary Internal Medicine Diseases of the Dog and Cat, W. B. Saunders Company, Philadelphia, Newyork.

Ders ile ilgili dosyalar