Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Sanat Tarihi (yüksek Lisans) > TÜRK İSLAM EDEBİYATI-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK İSLAM EDEBİYATI-I İkinci düzey İTS 581 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ RAMAZAN ÇELİK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ ÇAVUŞOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ ÇAVUŞOĞLU
Dersin veriliş şekli Teorik-sunum-seminer
Dersin amacı Türk-İslam edebiyatı döneminde yazılmış olan kitapları, Türleri ve şekilleri tanıtmayı amaçlar
Dersin tanımı Türk-İslam edebiyatının genel özelliklerini ve muhtevasını tanımaya, anlamaya yönelik bir derstir

Dersin içeriği
1- Türk-İslam edebiyatı döneminde yazılan kitaplar ve özellikleri
2- Aruz vezni
3- Aruz vezni
4- Nazım türleri ve şekilleri
5- Nazım türleri ve şekilleri
6- Türk-İslam edebiyatının anlatım ve muhteva özellikleri
7- Türk-İslam edebiyatının anlatım ve muhteva özellikleri
8- Türk-İslam edebiyatı metinlerinin muhteva özellikleri
9- Türk-İslam edebiyatının konuları ve kaynakları
10- Türk-İslam edebiyatının konuları ve kaynakları
11- Türk-İslam edebiyatı türlerini ilk örnekleri ve şahsiyetler
12- Türk-İslam edebiyatı türlerini ilk örnekleri ve şahsiyetler
13- Türk-İslam edebiyatı türlerini ilk örnekleri ve şahsiyetler
14- Türk-İslam edebiyatı türlerini ilk örnekleri ve şahsiyetler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türk-İslam edebiyatı döneminde yazılan kitaplar ve özellikleri bilir
2- aruz veznini öğrenmiş olur
3- Nazım şekil ve türlerini bilir
4- Türk İslam Edebiyatında anlatım ve muhteva özelliklerini bilir
5- Türk-İslam edebiyatının konuları ve kaynaklarına rahat bir şekilde ulaşabilir
6- Türk-İslam edebiyatı türlerini ilk örnekleri ve şahsiyetleri bilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2- Sanat Tarihi alanında yerli/yabancı yazılı ve görsel kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
3- Sanat Tarihi alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
4- Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde yöntem/teknikler ve bilişim/iletişim teknolojilerini kullanarak çözümler.
5- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler üretir. Alanında edindiği uzmanlık bilgisini, sorun çözme ve uygulama becerilerini kullanarak farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
6- Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız olarak çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
7- Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. Toplumun kültür-sanat duyarlılığını geliştirir.
8- Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.
9- Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla inceler, geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
10- Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi bağımsız olarak zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirerek ilgili alanda bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
11- Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara iletişim araçlarıyla aktarır. Alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları paylaşır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Türk İslam Edebiyatı, Ali Çavuşoğlu
Yardımcı Kaynaklar Aruz, Haluk İpekten

Ders ile ilgili dosyalar