Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İslam Tarihi ve Sanatlari (yüksek Lisans > TÜRK İSLAM EDEBİYATI-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK İSLAM EDEBİYATI-I İkinci düzey İTS 581 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ RAMAZAN ÇELİK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ ÇAVUŞOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ ÇAVUŞOĞLU
Dersin veriliş şekli Teorik-sunum-seminer
Dersin amacı Türk-İslam edebiyatı döneminde yazılmış olan kitapları, Türleri ve şekilleri tanıtmayı amaçlar
Dersin tanımı Türk-İslam edebiyatının genel özelliklerini ve muhtevasını tanımaya, anlamaya yönelik bir derstir

Dersin içeriği
1- Türk-İslam edebiyatı döneminde yazılan kitaplar ve özellikleri
2- Aruz vezni
3- Aruz vezni
4- Nazım türleri ve şekilleri
5- Nazım türleri ve şekilleri
6- Türk-İslam edebiyatının anlatım ve muhteva özellikleri
7- Türk-İslam edebiyatının anlatım ve muhteva özellikleri
8- Türk-İslam edebiyatı metinlerinin muhteva özellikleri
9- Türk-İslam edebiyatının konuları ve kaynakları
10- Türk-İslam edebiyatının konuları ve kaynakları
11- Türk-İslam edebiyatı türlerini ilk örnekleri ve şahsiyetler
12- Türk-İslam edebiyatı türlerini ilk örnekleri ve şahsiyetler
13- Türk-İslam edebiyatı türlerini ilk örnekleri ve şahsiyetler
14- Türk-İslam edebiyatı türlerini ilk örnekleri ve şahsiyetler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türk-İslam edebiyatı döneminde yazılan kitaplar ve özellikleri bilir
2- aruz veznini öğrenmiş olur
3- Nazım şekil ve türlerini bilir
4- Türk İslam Edebiyatında anlatım ve muhteva özelliklerini bilir
5- Türk-İslam edebiyatının konuları ve kaynaklarına rahat bir şekilde ulaşabilir
6- Türk-İslam edebiyatı türlerini ilk örnekleri ve şahsiyetleri bilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İslam Tarihinin ana kaynaklarını kullanma becerisi kazanır.
2- İslam'ın ortaya çıktığı dönemi, coğrafyayı, dini ve sosyal ortamı bütüncül olarak değerlendirir.
3- Hz. Muhammed'in risalet öncesi ve sonrası hayatını bilimsel bir donanımla analiz eder.
4- Hz.Muhammed'in hayatı ile ilgili rivayetleri bütüncül ve bilimsel bir bakış açısı ile değerlendirir.
5- Dört Halife, Emevi ve Abbasi dönemlerinin İslam medeniyeti açısından önemini değerlendirir.
6- Dört halife, Emeviler ve Abbasiler dönemi ile ilgili tarihi bilgileri tarihi gerçeklik ölçüsünde değerlendirir.
7- İlk Müslüman Türk devletlerinin kültür ve medeniyetleri hakkında bilgi sahibi olur.
8- Osmanlı öncesi Müslüman Türk devletlerini tarih ilminin kurallarına göre değerlendirir.
9- Osmanlı Tarihinin dünya tarihi açısından önemini analiz eder.
10- İslam kurumları hakkında bütüncül bir bakış açısına sahip olur.
11- İslam kurumlarını dini, siyasi, kültürel arkaplanı ile değerlendirir.
12- Osmanlıca bir metni okuyabilmek için gerekli grameri öğrenir.
13- Osmanlıca matbu ve elyazması metinleri okuma becerisi kazanır.
14- Türk İslam Edebiyatında anlatım ve muhteva özelliklerini bilir
15- Türk İslam Edebiyatı kaynaklarına ulaşabilir ve o eserlerde bulunan tasavvufi muhtevayı karşılaştırabilir.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Türk İslam Edebiyatı, Ali Çavuşoğlu
Yardımcı Kaynaklar Aruz, Haluk İpekten

Ders ile ilgili dosyalar