Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Rekreasyon > REKREASYON VE KENTLEŞME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
REKREASYON VE KENTLEŞME Birinci düzey REK407 Zorunlu 7 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ZİYA BAHADIR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ZİYA BAHADIR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Rekreasyon ve Kentleşmeye yönelik bilgilerin incelenmesi
Dersin tanımı Rekreasyon, kentleşme sürecinde bir İhtiyaç olarak ortaya çıkan, nitel, nicel ve çeşitlilik olarak kentsel ortamlarda varlığını hissettiren bir olgudur. Rekreasyonel yaşamın toplumsal yaygınlığı rekreasyonun sadece kent orijinli olmasıyla ilişkili değildir. Kentli insanın kentlileşmesi yani kente özgü yaşam biçimlerinin kentsel kültürün benimsenmesi– içselleştirilmesi. rekreasyonel yaşamın yaygınlaştırılmasında Öncelikli rol oynar. Zira kentlileşme eğitim ve kültür düzeyi yükselen düzenli iş yaşamına adım atmış, geleceğinden kaygı taşımayan bireylerle başlamaktadır. Bu süreçte bireyin boş zaman davranışları büyük önem taşır

Dersin içeriği
1- Zaman, Boş zaman ve Rekreasyon,
2- Kent Tanımları ve Kent Kuramları,
3- Kentlerin Tarihi, Sanayi Öncesi Kentler,
4- Kent Toplum Bilimi,
5- Kent Ekonomisi, Kent Kültürü,
6- Kentlileşme,
7- Dünya''''''''da ve Türkiye''''''''''''''''de Kentleşme Nedenleri,
8- Kentleşmenin Sonuçları ve Rekreasyona Katılım,
9- Kentsel Dönüşüm ve Rekreasyon + Ara Sınav
10- Kentsel Bütünleşme ve Rekreasyona Katılma,
11- Türkiye''de Kentsel Çevre Politikalarında ve Kalkınma Planlarında Rekreasyonun Yeri
12- Globelleşme Sürecinde Yeni Rekreatif Yaklaşımlar
13- Avrupa Birliği Çevre Politikasında Rekreatif Anlayış ve Türkiye
14- Rekreatif Faaliyetler ve Kentleşme
15- Yarıyıl Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kentler tarihini tanımlar
2- Sanayi öncesi kentleri tanımlar
3- Kent toplum bilimini açıklar
4- Kent ekonomisini tanımlar
5- Kent kültürünü tanımlar
6- Türkiye'' de çevre yönetimini tanımlar
7- Türkiye''de çevre politikaları ve kalkınma politikalarını tanımlar
8- Türkiye''de Kentsel Çevre Politikalarında ve Kalkınma Planlarında Rekreasyonun Yeri
9- Teknolojik Dönüşüm Sürecinde Rekreatif Çevre Oluşumu ve Sorunlarını bilir
10- Globelleşme Sürecinde Yeni rekreatif Yaklaşımlarını bilir Avrupa Birliği Çevre Politikasında Rekreatif Anlayış ve Türkiye''nin konumunu açıklar

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma.
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme.
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme.
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir.
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir.
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir.
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 3 15
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 5 5 25
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 3 3 9
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 3 9
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     119
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Rekreasyon ve Kentlileşme, Prof. Dr. Suat Karaküçük, Dr. Bülent Gürbüz, 2007, Ankara
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları

Ders ile ilgili dosyalar