Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Egzersiz Fizyolojisi (y.l) > SEMİNER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEMİNER İkinci düzey BFZ 600 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yalnızca doktora öğrencileri bu kursa kabul edilecektir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. FAZİLE CANTÜRK TAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. FAZİLE CANTÜRK TAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araştırma görevlileri
Dersin veriliş şekli Sınıf dersi
Dersin amacı Bu kursun amacı öğrencilere biyofizik doktora tezi olabilecek konular üzerinde çalışma ve yakın bilim dallarındaki gelişmeleri takip etmeyi sağlamaktır.
Dersin tanımı Ders, doktora döneminde her yarıyılda açılan ve tüm öğrencilerin alabileceği, haftada 2 saatlik zorunlu bir derstir.

Dersin içeriği
1- İlgili tez konuları
2- Güncel konular
3- Haftada 2 saat teorik yapılacak
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersin sonunda, öğrencilerin bilimsel bir deneyin nasıl yapılacağını örneklerle öğrenebilecek
2- Elde edilen sonucu yorumlayabilecek
3- Deneyde amaçlanan gereken bilgileri sayabilmeli Araştırma planı hazırlayabilmesi
4- Öğrencilerin deneysel bir çalışmanın aşamalarını hazırlayabilmeli
5- Veri toplama yöntemlerini sayabilmeli
6- Tablo ve grafik türlerini sayabilmeli Tablo ve grafiklerin sahip olması gereken özellikleri sayabilmeli
7- Verileri uygun bir tablo ve grafikle gösterebilmeli
8- Bilimsel araştırma raporunun sahip olması gereken özellikleri sayabilmeli Bilimsel araştırma makalelerinde ve tezlerde bulunması gereken başlıkları sayabilmeli ve içeriklerini açıklayabilmeli
9- Bilimsel raporlarda kaynak gösterme kurallarını açıklayabilmeli
10- Öğrenciler, kendilerine verilen ödevler ile bilimsel bir çalışma yapabilme deneyimine sahip olacaklardır.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
2- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 56 2 112
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     122
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Konuyla ilgili kaynaklar
Yardımcı Kaynaklar Konuyla ilgili akademik arama motorları

Ders ile ilgili dosyalar