Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Elektrik-elektronik Müh. (y.l.) > TEZ DANIŞMANLIĞI 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ DANIŞMANLIĞI 2 İkinci düzey MAT 722 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EMİN AYGÜN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Tüm öğretim üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Tüm öğretim üyeleri
Dersin veriliş şekli Yüz-Yüze
Dersin amacı Dersin amacı , öğrencilere bilimsel arastırma yapmaya hazırlık için, literatür tarama yapmayı, bilgileri toparlama ve yorumlama yapmayı öğretmektir.
Dersin tanımı Yüksek Lisans tez çalışmalarına hazırlık.

Dersin içeriği
1- Tez çalışmalarına hazırlık
2- Tez çalışmalarına hazırlık
3- Tez çalışmalarına hazırlık
4- Tez çalışmalarına hazırlık
5- Tez çalışmalarına hazırlık
6- Tez çalışmalarına hazırlık
7- Tez çalışmalarına hazırlık
8- Tez çalışmalarına hazırlık
9- Tez çalışmalarına hazırlık
10- Tez çalışmalarına hazırlık
11- Tez çalışmalarına hazırlık
12- Tez çalışmalarına hazırlık
13- Tez çalışmalarına hazırlık
14- Tez çalışmalarına hazırlık
15- Tez çalışmalarına hazırlık
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Araştırma metotlarını öğrenme
2- Tez konusu araştırma yeteneğini geliştirmek hazırlık yapma
3- Tez yazımında referans kullanmayı ve referans vermeyi öğrenmek
4- Tez yazımında özet ve sonuç yazımını öğrenmek
5- Kendi sahası ile ilgili bilgileri farklı yöntemlerle ifade etme yeteneği kazanmak
6- Tez yazımında kullanabilecekleri bilgisayar proğramlarını kullanmaya yöneltmek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 1 15
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 6 1 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 6 2 12
Toplam iş yükü     48
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Mucuk, O., Topoloji ve Kategori Teorisi, Nobel Akademik Yayınları, Ankara, Geliştirilmiş 3. Basım, Ekim 2023 (595 sayfa) ISBN 978-625-397-682-8
Yardımcı Kaynaklar Koçak M., Genel Topolojiye Giriş ve Çözümlü Alıştırmalar , Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir, 2004.

Ders ile ilgili dosyalar