Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Egzersiz Fizyolojisi (y.l) > MOTOR KONTROL VE MOTOR GELİŞİM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MOTOR KONTROL VE MOTOR GELİŞİM İkinci düzey EGF 531 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Asuman GÖLGELİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli İnteraktif sınıf dersi
Dersin amacı Motor sistem, gelişimi, onemi, düzenlenmesi, santral ve periferal kontrol mekanizmaları hakkında bilgi aktarmak
Dersin tanımı Seçmeli, haftada bir gün 2 saatlik teorik ders

Dersin içeriği
1- Motor sistem önemi, gelişimi
2- Motor denetimin hiyerarşisi
3- Motor nöronların yerel denetimi
4- Beyin motor merkezleri : motor korteks
5- Beyin motor merkezleri : Subkortikal yapılar bazal gangliyonlar
6- Beyin motor merkezleri : motor kontrole katılan talamus çekirdekleri
7- Beyin motor merkezleri : beyin sapı çekirdekleri
8- Beyin motor merkezleri : Beyincik
9- Beyin motor merkezleri : Aşağı inen yollar, 1. sıra nöronlar
10- Beyin motor merkezleri : Aşağı inen yollar, 2. sıra nöronlar
11- Kas tonüsü
12- Dik duruş postürü ve dengenin sürdürülmesi
13- Yürüme
14- Klinik olgu sunumu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Motor sistem ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak
2- Motor nöronlar ve kontrol mekanizmalarını anlamak
3- Motor merkezler ve önemini öğrenmek
4- kas tonüsü ve denge ilişkisini kurabilmek
5- denge ve postur ilişkisini kurabilmek
6- yürüme fonksiyonunu anlamak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
2- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Vander İnsan Fizyolojisi, 13. baskı, 2014 Guyton and Hall, Tıbbi Fizyolojisi, 12. baskı, 2013
Yardımcı Kaynaklar Kütüphane ve literatür taramaları

Ders ile ilgili dosyalar