Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Tekstil Mühendisliği > STATİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
STATİK Birinci düzey TEM 106 Zorunlu 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ASIM DAVULCU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ASIM DAVULCU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı .
Dersin veriliş şekli Yüz yüze teorik anlatım
Dersin amacı Bu ders kapsamında öğrencilerin; hemen hemen her mühendislik disiplininde gerekli olan kuvvet ve denge kavramlarına ilişkin temel bilgilere sahip olması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Dersin tanımı Statik Bilimine Giriş. Kavramlar ve Kanunlar. Maddesel Noktanın Statiği. Düzlem Kuvvetler Sistemi. Uzay Kuvvetler Sistemi. Kuvvet ve Denge. Rijit Cisim Statiği. Ağırlık Merkezleri. Atalet Momentleri. Taşıyıcı Sistemler. Kablolar. Sürtünme. Virtüel İş.

Dersin içeriği
1- Temel Kavramlar ve İlkeler. Maddesel noktaların statiği
2- Maddesel noktaların statiği, Maddesel noktanın dengesi
3- Maddesel noktanın dengesi, Uzay kuvvetler sistemi
4- Rijit Cisimler:Eşdeğer kuvvet sistemleri.
5- Rijit Cisimler:Eşdeğer kuvvet sistemleri.
6- Rijit Cisimlerin Dengesi
7- Yayılı kuvvetler: Ağırlık merkezleri
8- Yayılı kuvvetler: Ağırlık merkezleri
9- Yayılı kuvvetler: Kiriş ve Kablolar.
10- YIL İÇİ SINAVI
11- Alanların atalet momentleri
12- Alanların ve kütlelerin atalet momentleri
13- Kütlelerin atalet momentleri
14- Sürtünme. Virtüel iş.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dersi alan öğrenciler; kuvvet ve denge ilkeleri ile düzlem ve uzay kuvvetler sistemi hakkında temel bilgilere sahip olur, kuvvet ve denge problemlerini analiz edebilir, bu kapsamdaki problemleri çözebilir konuma erişir.
2- Noktasal cisimler için denge denklemlerini yazabilmek,
3- serbest cisim diyagramlarını çizebilmek,
4- kuvvet ve kuvvet çifti sistemlerinin bileşkelerini hesaplayabilmek, kuvvet ve kuvvet çifti sistemlerini indirgeyebilmek
5- Yayılı bir yükü bileşke kuvvete dönüştürebilmek,
6- Rijit cisimler için denge denklemlerini yazabilmek
7- Noktasal cisim sistemlerinin ve rijit cisimlerin geometrik merkezi ve ağırlık merkezini hesaplayabilmek,
8- Alanların ve kütlelerin atalet momentlerini hesaplayabilmek
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi. (1)
2- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. (1)
3- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. (2)
4- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (3)
5- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. (4)
6- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. (5)
7- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. (6)
8- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. (7)
9- En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi. (7)
10- Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. (7)
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci. (8)
12- Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. (8)
13- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. (9)
14- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. (10)
15- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. (11)
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 1 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 2 8
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı J.L. Meriam, L. G. Kraige, Engineering Mechanics , Statics. F. P. Beer and E. R. Johnston, Vector Mechanics for Engineers: Static
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar