Ön koşul dersleri
|
Veteriner Fakültesi, Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü veya Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji ve Kimya Bölümü Mezunu Olmak
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. OSMAN KÜÇÜK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Erol BAYTOK Prof. Dr. Berrin Kocaoğlu GÜÇLÜ Prof. Dr. Osman KÜÇÜK Yrd. Doç. Dr. Kanber KARA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araş.Gör. Eray AKTUĞ
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze sunum, soru cevap anlatım
|
Dersin amacı
|
Ruminantlarda Beslenme Hastalıkları Hakkında Bilgi Vermek
|
Dersin tanımı
|
Hayvan Beslemede Ruminantlardaki Beslenme Hastalıklarının Önemi
|
1- |
Ruminatlarda Enerji Metabolizması ile ilgili hastalıklar
|
2- |
Ruminatlarda Enerji Metabolizması ile ilgili hastalıklar
|
3- |
Ketozis
|
4- |
Ketozis
|
5- |
Yağlı inek sendromu, gebelik toksemisi,Retensiyo sekundinarum
|
6- |
Nitrat-nitrit zehirlenmesi ve mikotoksikozis
|
7- |
Düşük selüloz alımıyla ilgili hastalıklar
|
8- |
Asidoz
|
9- |
Laminitis, Rumen atonisi
|
10- |
Timpani
|
11- |
Mineral dengesizliği ve yetersizliğine bağlı hastalıklar
|
12- |
Ara Sınav
|
13- |
Hipokalsemi
|
14- |
Çayır tetanisi, idrar taşları, enzootik ataksi
|
15- |
Beyaz kas hastalığı
|
16- |
Üre zehirlenmesi
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Ruminatlarda Enerji Metabolizması ile ilgili hastalıklar hakkında bilgi sahibi olma
|
2- |
RUMİNANTLARDA BESLENME HASTALIKLARI hakkında bilgi sahibi olma
|
3- |
Ketozis hakkında bilgi sahibi olma
|
4- |
Retensiyo sekundinarum hakkında bilgi sahibi olma
|
5- |
Nitrat-nitrit zehirlenmesi ve mikotoksikozis hakkında bilgi sahibi olma
|
6- |
Asidoz hakkında bilgi sahibi olma
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
|
|
2- |
İngilizcede Avrupa Dil Portföyü C2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
|
|
3- |
İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
|
|
4- |
Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
|
|
5- |
Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
6- |
Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
|
|
7- |
Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.
|
|
8- |
İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
9- |
Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
|
|
10- |
Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
|
|
11- |
Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
|
|
12- |
Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
|
|
13- |
Bir turu planlar, uygular ve denetler.
|
|
14- |
İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
|
|
15- |
Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
|
16- |
Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
|
|
17- |
Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
|
|
18- |
Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
|
|
19- |
Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
|
|
20- |
Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turist rehberliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
ŞENEL, H.S., 1993: Animal Nutrition.İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Yayınları.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
COŞKUN, B., ŞEKER, E., ÜNAL, F., 1997: Animal Nutrition. Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi. Konya.
ERGÜN, A., TUNCER, Ş.D., 2001: Animal Nutrition and Nutritional DiseasesMesipres,Ankara.
ENSMİNGER, M.E., OLDFİELD, J.E., HEINEMAN, W.W., 1990:Feeds and Nutrition.
|
|