Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner İç Hast.(doktora) > ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Üçüncü düzey MB 203 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLNUR CANDAN HAMURCU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLNUR CANDAN HAMURCU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Etkili bir öğretimin yapılabilmesi için öğretim etkinliklerinin planlanması, öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesinde kullanılan öğrenme-öğretme yaklaşımları, öğretim stratejileri, yöntem ve tekniklerinin kullanılmasına yönelik becerileri geliştirmektir.
Dersin tanımı Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar; Öğretim-öğrenme ilkeleri, modelleri, stratejileri, yöntemleri ve teknikleri; Öğretimde hedef ve amaç belirleme; Öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi; Öğretim materyalleri; öğretimin planlanması ve öğretim planları, Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar; etkili okulda öğretim, öğrenme ve öğrenmede başarı; Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi.

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı, Eğitim ve Öğretim ile İlgili Temel Kavramlar
2- Öğrenmeyi Etkileyen Temel Faktörler
3- Genel Öğrenme-Öğretme İlkeleri
4- Öğretimde Planlama
5- Öğretim Hedefleri
6- İçerik ve Düzenlenmesi
7- Ara Sınav
8- Öğrenme-öğretme yaklaşımları
9- Öğrenme-öğretme yaklaşımları
10- Öğretim Stratejileri
11- Öğretim Yöntemleri
12- Öğretim Teknikleri
13- Öğretim Teknikleri
14- Öğretimin değerlendirilmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Eğitim kavramlarını tanır ve aralarındaki ilişkiyi kavrar.
2- Öğretim ilkelerini bilir ve uygulamayla ilgili örnekler verir.
3- Öğretimi etkili bir şekilde planlar.
4- Öğretim hedeflerini sınıflandırır.
5- İçerik düzenleme yaklaşımları arasındaki farkları söyler.
6- Öğrenme-öğretme yaklaşımları ile ilgili bilgi verir.
7- Yöntem, teknik, strateji kavramlarını tanır ve aralarındaki ilişkiyi kavrar.
8- Öğretim stratejilerini kavrar ve nasıl kullanıldığı ile ilgili örnekler verir.
9- Öğretimin değerlendirilmesinde izlenecek işlem basamaklarını bilir.
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 3 3
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     77
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yanpar Yelken, T. (2016). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
Yardımcı Kaynaklar Güçlü, M. (2019). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Maya Akademi.

Ders ile ilgili dosyalar