Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ |
Üçüncü düzey |
MB 203 |
|
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLNUR CANDAN HAMURCU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLNUR CANDAN HAMURCU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Etkili bir öğretimin yapılabilmesi için öğretim etkinliklerinin planlanması, öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesinde kullanılan öğrenme-öğretme yaklaşımları, öğretim stratejileri, yöntem ve tekniklerinin kullanılmasına yönelik becerileri geliştirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar; Öğretim-öğrenme ilkeleri, modelleri, stratejileri, yöntemleri ve teknikleri; Öğretimde hedef ve amaç belirleme; Öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi; Öğretim materyalleri; öğretimin planlanması ve öğretim planları, Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar; etkili okulda öğretim, öğrenme ve öğrenmede başarı; Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi.
|
1- |
Dersin tanıtımı, Eğitim ve Öğretim ile İlgili Temel Kavramlar
|
2- |
Öğrenmeyi Etkileyen Temel Faktörler
|
3- |
Genel Öğrenme-Öğretme İlkeleri
|
4- |
Öğretimde Planlama
|
5- |
Öğretim Hedefleri
|
6- |
İçerik ve Düzenlenmesi
|
7- |
Ara Sınav
|
8- |
Öğrenme-öğretme yaklaşımları
|
9- |
Öğrenme-öğretme yaklaşımları
|
10- |
Öğretim Stratejileri
|
11- |
Öğretim Yöntemleri
|
12- |
Öğretim Teknikleri
|
13- |
Öğretim Teknikleri
|
14- |
Öğretimin değerlendirilmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Eğitim kavramlarını tanır ve aralarındaki ilişkiyi kavrar.
|
2- |
Öğretim ilkelerini bilir ve uygulamayla ilgili örnekler verir.
|
3- |
Öğretimi etkili bir şekilde planlar.
|
4- |
Öğretim hedeflerini sınıflandırır.
|
5- |
İçerik düzenleme yaklaşımları arasındaki farkları söyler.
|
6- |
Öğrenme-öğretme yaklaşımları ile ilgili bilgi verir.
|
7- |
Yöntem, teknik, strateji kavramlarını tanır ve aralarındaki ilişkiyi kavrar.
|
8- |
Öğretim stratejilerini kavrar ve nasıl kullanıldığı ile ilgili örnekler verir.
|
9- |
Öğretimin değerlendirilmesinde izlenecek işlem basamaklarını bilir.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
1
|
3
|
3
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
77
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yanpar Yelken, T. (2016). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Güçlü, M. (2019). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Maya Akademi.
|
|