Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İşletme (doktora) > UZMANLIK ALAN DERSİ 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 2 Üçüncü düzey TDE 752 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. TURGUT KOÇOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Bölümün tez veren bütün öğretim üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik ve Pratik
Dersin amacı Yüksek lisans öğrencilerinin tez dönemi süresince bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlama
Dersin tanımı Uzmanlık alanıyla ve tez konusuyla ilgili konuları kapsar.

Dersin içeriği
1- Alan ile ilgili araştırma konularının tartışılması
2- Alan ile ilgili araştırma konularının tartışılması
3- Alan ile ilgili araştırma konularının tartışılması
4- Alan ile ilgili araştırma konularının tartışılması
5- Alan ile ilgili araştırma konularının tartışılması
6- Alan ile ilgili araştırma konularının tartışılması
7- Alan ile ilgili araştırma konularının tartışılması
8- Alan ile ilgili araştırma konularının tartışılması
9- Alan ile ilgili araştırma konularının tartışılması
10- Alan ile ilgili araştırma konularının tartışılması
11- Alan ile ilgili araştırma konularının tartışılması
12- Alan ile ilgili araştırma konularının tartışılması
13- Alan ile ilgili araştırma konularının tartışılması
14- Alan ile ilgili araştırma konularının tartışılması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi tamamlayan öğrenciler; ilgili uzmanlık alanında bilgilerini geliştirir.
2- Alanı ile karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer.
3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
4- Araştırma teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
5- Bilimsel bir konuda kaynak tarama tekniklerini öğrenir.
6- Araştırma sonuçlarını yayın hâline getirme becerisi kazanır.
7- .
8- .
9- .
10- .

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanı ile ilgili nitel ve nicel verileri toplar, bilgisayar destekli programlarla analiz eder ve yorumlar.
2- İşletme bilimi ile ilgili alanlarda özgün bilimsel çalışma yaparak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
3- Yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum, konferans ve kongre bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarır.
4- İşletme ve çevresine ilişkin ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, bunların işletme ve çevresi üzerindeki etkilerini tartışır.
5- İşletme bilimi ile ilgili alanlarda (yönetim, muhasebe, finansman, üretim yönetimi, pazarlama, sayısal yöntemler) ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve yönetimsel etik sorunları tespit eder ve bunlara çözüm üretir.
6- İşletmelerde insan kaynaklarının stratejik bir unsur olarak etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesinin yollarını açıklar.
7- Bir yeni girişimin nasıl başlatılacağını ve girişimcilik sürecinin nasıl yönetileceğini gösterir ve uygular.
8- İşletmelerin uzun vadede sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne sahip olması için izlenmesi gereken stratejik yönetim süreçlerini açıklar.
9- Üretim yönetiminde karşılaşılan problemler ve kullanılan yöntemler hakkında dünyadaki son gelişmeleri ve ortaya çıkan yeni yaklaşımları tartışır.
10- Üretim ve hizmet sektöründeki gerçek olaylar için standart süreleri tespit edip simülasyon modelleri tasarlar ve elde edilen sonuçları yorumlar.
11- Ekonomi, finans, muhasebe ve denetim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri, bunların işletmeler ve piyasalar üzerindeki etkilerini takip eder ve tartışır.
12- Pazarlamanın temel alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.
13- Pazarlama biliminin, işletme bölümünün diğer anabilim dallarıyla etkileşimini açıklar ve yeni bakış açıları ile farklı konuları tartışır.
14- İşletmenin farklı alanlarına ilişkin problemleri teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşullarını dikkate alarak tartışır.
15- Mevcut bir problemin çözümünde kullanılan yöntemler arasındaki farkları, avantaj ve dezavantajları tartışır.
16- Literatürdeki bir çalışmaya farklı yöntemler uygular ve problemin çözümü için yeni yaklaşımlar ya da yeni yöntemler önerir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 7 2 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ALANLA İLGİLİ KİTAP, DERGİ, TEZ VE MAKALELER
Yardımcı Kaynaklar ALANLA İLGİLİ KİTAP, DERGİ, TEZ VE MAKALELER

Ders ile ilgili dosyalar