Giriş | English

Lisans > İlahiyat Fakültesi > İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bil.öğr. > WEB SAYFASI TASARIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
WEB SAYFASI TASARIMI Birinci düzey A-İŞL438 8 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ GÖKHAN GÜVEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ GÖKHAN GÜVEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Ders yüzyüze bilgisayar laboratuvarında yürütülecektir.
Dersin amacı Web sitesi tasarımını ve bu aracın etkinliğini artıran yöntemleri öğretmektir.
Dersin tanımı Bu ders ile öğrenciler web sayfalarına eleştirel gözle bakabileceklerdir. Elektronik Ticaret yapmak için kullanacakları bir web sitesinin nasıl olması gerektiğini kavrayacaklardır. HTML, CSS ve PHP kodlarını kullanarak basit/orta düzey web siteleri hazırlayabileceklerdir. Küçük web uygulamaları geliştirerek web uygulamalarının nasıl çalıştığını öğreneceklerdir.

Dersin içeriği
1- Elektronik Metinlerin Tarihçesi. HTML Kodlamaya Giriş.
2- Web Sayfası Analizi. HTML Editor Uygulamalarını Kullanma. Şablondan Web Sitesi Oluşturma.
3- Web Tasarım Felsefesi. Renk ve Şekil Kullanımı. Grafik Formatları.
4- Çerçeve Sayfalar. Küçük Bir Web Sitesi Oluşturma.
5- Tablo Yapısı. Stiller. Düğme Kullanarak Link Verme.
6- CSS ile Sayfa Tasarımı. Tematik Tasarım.
7- Algoritma. PHP’ye Giriş.
8- Ara Sınav
9- Değişkenler. Veri Türleri.
10- Döngüler. Mantıksal İfadeler.
11- Fonksiyonlar.
12- Form Nesneleri. PHP ile Form Nesnelerinden Veri Alma.
13- PHP Kodlarını Okuma.
14- Algoritma Optimizasyonu
15- PHP ile Veritabanı Bağlantısı (MYSQL)
16- Final Sınavları
17- Final Sınavları
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- European Computer Driving License: Web Editing modülüne karışlık gelen eylemleri yapar.
2- Web sitelerini eleştirel bir gözle analiz eder.
3- Tematik web sitesi tasarımı yapar.
4- Etkileşimli web sayfaları tasarlar, web uygulamaları geliştirir.
5- Önceden yazılmış PHP kodlarını anlar ve istediği değişikliği yapar.
6- Önceden yazılmış HTML kodlarını anlar ve istediği değişikliği yapar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2- Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
3- Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
4- Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
5- Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
6- Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
7- Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8- Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
9- Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
10- Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
11- Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
12- Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
13- Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
14- Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 6 2 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     123
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı http://iibf.erciyes.edu.tr/guven
Yardımcı Kaynaklar http://iibf.erciyes.edu.tr/guven

Ders ile ilgili dosyalar