Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İSTATİSTİK |
Birinci düzey |
TUR111 |
Zorunlu |
1 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET UMUR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Kurtuluş Karamustafa
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Mustafa Yılmaz
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Temel istatistik ve raporlama teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak.
|
Dersin tanımı
|
İstatistik ile İlgili Genel Kavram ve Terimler; Olasılık; Evren (Anakütle ve Örnekleme) Hipotez Testleri; Sıklık (Frekans) Hesaplama; Ki- Kare Hesaplaması; Merkezi eğilim Ölçüleri - Ortalama, Tepe Değer ve Ortanca; Dağılım Ölçüleri; Varyans ve Standart Sapma; Standart Değerin Hesaplanması (Z Değeri); t- Testleri; F-Testi (ANOVA); Korelasyon; Regresyon; Indeksler.
|
1- |
İstatistik ile İlgili Genel Kavram ve Terimler; Olasılık
|
2- |
Evren (Anakütle ve Örnekleme/ Hipotez Testleri
|
3- |
Sıklık (Frekans) Hesaplama
|
4- |
Ki- Kare Hesaplaması
|
5- |
Merkezi eğilim Ölçüleri - Ortalama
|
6- |
Merkezi eğilim Ölçüleri - Tepe Değer
|
7- |
Merkezi eğilim Ölçüleri - Ortanca
|
8- |
Merkezi eğilim Ölçüleri - Dağılım Ölçüleri
|
9- |
Varyans ve Standart Sapma
|
10- |
Standart Değerin Hesaplanması (Z Değeri)
|
11- |
t- Testleri
|
12- |
F-Testi (ANOVA)
|
13- |
Korelasyon
|
14- |
Regresyon
|
15- |
Indeksler.
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Temel istatistiksel teknikleri kullanabilme
|
2- |
İstatistiksel yorumlama becerisini kazanabilme
|
3- |
İstatistiksel raporlama yapabilme
|
4- |
İstatistiksel analiz teknikleri
|
5- |
Doğrusal proğramlama
|
6- |
Doğrusal proğramlama
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
|
|
2- |
Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur,
|
|
3- |
İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
|
|
4- |
İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
|
|
5- |
Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir,
|
|
6- |
Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir,
|
|
7- |
Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır,
|
|
8- |
Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir,
|
|
9- |
Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır,
|
|
10- |
İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur,
|
|
11- |
Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular,
|
|
12- |
Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular,
|
|
13- |
Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır,
|
|
14- |
Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir,
|
|
15- |
Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir,
|
|
16- |
Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur,
|
|
17- |
Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar,
|
|
18- |
Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser,
|
|
19- |
Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur,
|
|
20- |
Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
5
|
10
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
64
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Atilla ASLANARGUN, Berna YAZICI, Yeliz MERT KANTAR, Birdal ŞENOĞLU ve İlban USTA, İSTATİSTİK-I, AÖF Yayınları, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Necmi Gürsakal, İstatisğin ABC'si, Dora Yayıncılık.
|
|