Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Almanca Öğretmenliği > EDEBİ METİN İNCELEME VE ÖĞRETİMİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EDEBİ METİN İNCELEME VE ÖĞRETİMİ I Birinci düzey AÖP 305 Zorunlu 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Almanca
Koordinatör PROF. DR. HÜSEYİN ARAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. HÜSEYİN ARAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin amacı -
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Einführung - Die Naturformen der Dichtung/Die literarischen Gattungen: Dramatik, Lyrik, Epik (1.1.2)
2- Literaturkritik und Literaturwertung: Leonhard Beriger / Wilhelm Emrich
3- "Yabancı Dil Öğretiminde Edebiyatın Yeri” H. Arak
4- Interpretation eines Fabels: Die Teilung der Beute: Löwe, Esel und Fuchs (Äsop)
5- Was ist ein Gedicht? Sinn u. Zweck eines Gedichtes. (1.4.1) Blaue Hortensie – Rainer Maria Rilke
6- Was ist ein Roman? Tonio Kröger - Thomas Mann
7- Kurze Aufsätze: Sitzen geblieben - Peter Weiss Der Beruf - Robert Walser Unverhofftes Wiedersehen - Johann Peter Hebel
8- ARA SINAV
9- Texte im Deutschunterricht : Ein Notenschlüssel aus Brot. Von Köln nach Düsseldorf. Lachen ist gesund
10- Texte im Deutschunterricht : Ein total vernetztes Haus. Auf hoher See.
11- Texte im Deutschunterricht : Musik, Musik, Musik Wunderkinder Die Technik beisst auch Maedchen nicht.
12- Texte im Deutschunterricht : Max und Moritz Die Arena auf Schalke
13- Texte im Deutschunterricht : Die Currywurst Die Fensterscheiben wackelten
14- Texte im Deutschunterricht : Üben, üben, üben Informationsgesellschaft und Sozialstaat
15- FİNAL SINAVI
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Edebi metni analiz edebilecektir. -Metnin art alan anlamlarının olduğunun farkına varabilecektir. -Metnin okuma sürecinde farklı anlamlar ürettiğini ayırt edebilecektir, -Analizde hangi metinsel ögelerin incelenmesinin yararlı olduğunu saptayabilecektir. -Metnin günlük yaşamdan kopuk olmadığının ve dil öğretiminde faydalı olduğunun farkına varabilecektir.
2- Öğrenci edebi metin türlerini karşılaştırarak ayırt edebilecektir. -Uzun edebi formlar ve özelliklerini listeleyebilecektir. -Kısa edebi formların özelliklerini listeleyebilecektir.
3- Edebi metinlerin analizinde gerekli unsurları betimleyebilecek. -Analiz unsurlarını betimleyebilecek. -Bu unsurları analizlerde tanımlayabilecek.
4- Bir yazarın eserini analiz edebilecektir. -Yazarın eserini dönemini, yazarın hayatını, eserin özelliklerini analiz ederek inceleyebilecektir. -Yazarın eserindeki analiz unsurlarını gösterebilecektir. -Eseri nasıl analiz edebileceğini anlatabilecektir.
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Alman Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme
2- Öğrencilere yerinde ve uygun geribildirim sunma becerisi
3- Öğrencilerin öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilme becerisi
4- Öğrencilerin etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilme becerisi
5- Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme becerisi.
6- Almanca dil yetilerini sürekli geliştirme becerisi(Almanca dilbilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisi; okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme becerisi)
7- Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisi
8- Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilme becerisi
9- Öğretim sürecinde kullanmak üzere özgün materyaller geliştirebilme becerisi
10- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
11- Mesleki özgüven kazanmış olma (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma)
12- Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
13- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14- Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
15- Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilme becerisi
16- Dile özgü kavramlar ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisi
17- İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
18- Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
19- Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü ve yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi
20- Etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilme becerisi
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 3 3
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 8 8
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 1 3
Toplam iş yükü     79
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar