1- |
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Alman Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme
|
|
2- |
Öğrencilere yerinde ve uygun geribildirim sunma becerisi
|
|
3- |
Öğrencilerin öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilme becerisi
|
|
4- |
Öğrencilerin etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilme becerisi
|
|
5- |
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme becerisi.
|
|
6- |
Almanca dil yetilerini sürekli geliştirme becerisi(Almanca dilbilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisi; okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme becerisi)
|
|
7- |
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisi
|
|
8- |
Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilme becerisi
|
|
9- |
Öğretim sürecinde kullanmak üzere özgün materyaller geliştirebilme becerisi
|
|
10- |
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
|
|
11- |
Mesleki özgüven kazanmış olma (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma)
|
|
12- |
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
|
|
13- |
Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
|
14- |
Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
|
|
15- |
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilme becerisi
|
|
16- |
Dile özgü kavramlar ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisi
|
|
17- |
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
|
|
18- |
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
|
|
19- |
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü ve yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi
|
|
20- |
Etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilme becerisi
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |