Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Ermeni Dili ve Kültürü > TERMİNAL PLANLAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TERMİNAL PLANLAMA Birinci düzey HYS 404 8 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ERKAM EMİN AYVAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Bedirhan ELDEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
Dersin amacı -
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Tesis Planlamanın Temel İlkeleri ;
2- Tesis Planlamanın Temel İlkeleri ;
3- Tesis Planlamanın Temel İlkeleri ;
4- Terminallerin Kapasite ve Talep Planlaması;
5- Terminallerin Kapasite ve Talep Planlaması;
6- Terminal Tasarımı ve İyileştirmesi;
7- Terminal Tasarımı ve İyileştirmesi;
8- Dünyadaki ve Türkiye''de önde Gelen Havalimanlarının Terminallerinin Tasarım ve Yerleşimlerinin İncelenmesi;
9- Dünyadaki ve Türkiye''de önde Gelen Havalimanlarının Terminallerinin Tasarım ve Yerleşimlerinin İncelenmesi;
10- Kamu ve Özel Terminal İşletmelerinin Karşılaştırması;
11- Kamu ve Özel Terminal İşletmelerinin Karşılaştırması;
12- Kamu ve Özel Terminal İşletmelerinin Karşılaştırması;
13- Terminallerde Müstecir ve Mütemimlere Yer Tahsisleri
14- Terminallerde Müstecir ve Mütemimlere Yer Tahsisleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tesis Planlamanın Temel İlkelerini kavramak
2- Terminallerin Kapasite ve Talep Planlaması kavramak
3- Terminal Tasarımı ve İyileştirmesini kavramak
4- Kamu ve Özel Terminal İşletmelerinin Karşılaştırmasını incelemek
5- Terminallerde Müstecir ve Mütemimlere Yer Tahsislerini yapmak
6- -
7- -
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ermenice dilbilgisi, Ermeni Kültürü, Ermeni Tarihi ve Ermeni Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Ermenice yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Ermenice– Türkçe, Türkçe –Ermenice çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Ermeni Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Ermenice´yi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Ermeni dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
15- Ermeni dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
16- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 2 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 5 2 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 3 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 4
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   4
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları

Ders ile ilgili dosyalar