Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstriyel Tasarim Mühendisliği > YAPAY ORGAN TASARIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YAPAY ORGAN TASARIMI Birinci düzey BMM 601 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --- ---
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. YAVUZ NURİ ERTAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Gülşen AKDOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --- ---
Dersin veriliş şekli Powerpoint sunum, sınıf örnekleri ve örnek numuneler eşliğinde soru cevap metodu kullanılarak aktarılan teorik ders.
Dersin amacı Yapay organlar konusunda bilgi kazandırmak ve organ tasarım kabiliyetini geliştirmek.
Dersin tanımı Yapay organlar konusunda bilgi kazandırmak ve organ tasarım kabiliyetini geliştirmek.

Dersin içeriği
1- Yapay organlara giriş
2- Kütle transferi ve akışkanlar mekaniğinin temel prensipleri
3- Biyolojik sistemlerdeki kimyasal reaksiyonlar
4- Biyomalzeme bilimi
5- Yapay organ tasarımının (biyomimetiğin) temel prensipleri
6- Yapay organların toplum sağlığının geliştirilmesi üzerine etkileri
7- Ara sınav ve Yapay organlar ve biyouyumluluk problemleri
8- Biyolojik modeller (protezler, yapay organlar)
9- Vücut içi ve vücut dışı yardımcı (asist) cihazlar
10- Hemodiyalizör, Yapay kan
11- Biyoyapay karaciğer
12- Intraaortik balon pompası
13- Kalp destek aygıtları, Oksijenatör (yapay akciğer)
14- Damar protezleri (yapay kan damarları)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Organ ihtiyacının gerektiği durumları tanımak
2- Vücutta kullanılabilecek yapay organları tanımak
3- Yapay organ çeşitlerini ve malzeme çeşitliliklerini tanımak
4- Yapay organ- Vücut ilişkisinde fizyolojik ve mekanik problemleri tanımak
5- Yapay organ tasarımındaki temel prensipleri tanımak
6- Güncel yapay organları tanımak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
4- Bilgisayar destekli tasarım ve imalat programlarıyla ürün modelleme ve analiz becerisi kazandırma
5- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi kazandırma (Mekanik sistemler, Isıl sistemler)
6- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi kazandırma
7- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazandırma (Mekanik problemler, Isıl problemler, Tasarım Problemleri)
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazandırma
9- Etkin iletişim kurma becerisi kazandırma
10- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim sağlama
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazandırma
12- Çağın sorunları hakkında bilgi kazandırma
13- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazandırma
14- Temel mühendislik sorunlarını anlayabilen, bilgiye ulaşabilen, analiz edip çözüm geliştirebilen bireyler yetiştirme
15- Sürekli öğrenmeyi ve mesleki, toplumsal, kültürel gelişimi amaç edinmiş bireyler yetiştirme
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 1 8 8
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 2 4 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 2 8 16
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 18 18
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 1 30
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Basılmamış Ders Notları ve Sunumları, Dr. Gülşen AKDOĞAN
Yardımcı Kaynaklar 1) Artificial Organs, Gerald E. Miller, Morgan Claypool Publishers, 2006

Ders ile ilgili dosyalar