Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyomedikal Mühendisliği (doktora) > YAPAY ORGAN TASARIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YAPAY ORGAN TASARIMI Üçüncü düzey BMM 601 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --- ---
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. YAVUZ NURİ ERTAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Gülşen AKDOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --- ---
Dersin veriliş şekli Powerpoint sunum, sınıf örnekleri ve örnek numuneler eşliğinde soru cevap metodu kullanılarak aktarılan teorik ders.
Dersin amacı Yapay organlar konusunda bilgi kazandırmak ve organ tasarım kabiliyetini geliştirmek.
Dersin tanımı Yapay organlar konusunda bilgi kazandırmak ve organ tasarım kabiliyetini geliştirmek.

Dersin içeriği
1- Yapay organlara giriş
2- Kütle transferi ve akışkanlar mekaniğinin temel prensipleri
3- Biyolojik sistemlerdeki kimyasal reaksiyonlar
4- Biyomalzeme bilimi
5- Yapay organ tasarımının (biyomimetiğin) temel prensipleri
6- Yapay organların toplum sağlığının geliştirilmesi üzerine etkileri
7- Ara sınav ve Yapay organlar ve biyouyumluluk problemleri
8- Biyolojik modeller (protezler, yapay organlar)
9- Vücut içi ve vücut dışı yardımcı (asist) cihazlar
10- Hemodiyalizör, Yapay kan
11- Biyoyapay karaciğer
12- Intraaortik balon pompası
13- Kalp destek aygıtları, Oksijenatör (yapay akciğer)
14- Damar protezleri (yapay kan damarları)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Organ ihtiyacının gerektiği durumları tanımak
2- Vücutta kullanılabilecek yapay organları tanımak
3- Yapay organ çeşitlerini ve malzeme çeşitliliklerini tanımak
4- Yapay organ- Vücut ilişkisinde fizyolojik ve mekanik problemleri tanımak
5- Yapay organ tasarımındaki temel prensipleri tanımak
6- Güncel yapay organları tanımak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
2- Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
3- Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
4- Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
5- Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
6- Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
7- Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
9- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10- Hastanelerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
11- Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
12- Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
13- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
14- Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
15- Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
16- Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
17- Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 1 8 8
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 2 4 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 2 8 16
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 18 18
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 1 30
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Basılmamış Ders Notları ve Sunumları, Dr. Gülşen AKDOĞAN
Yardımcı Kaynaklar 1) Artificial Organs, Gerald E. Miller, Morgan Claypool Publishers, 2006

Ders ile ilgili dosyalar