Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Matematik (y.l.) > YAPAY ORGAN TASARIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YAPAY ORGAN TASARIMI İkinci düzey BMM 601 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --- ---
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. YAVUZ NURİ ERTAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Gülşen AKDOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --- ---
Dersin veriliş şekli Powerpoint sunum, sınıf örnekleri ve örnek numuneler eşliğinde soru cevap metodu kullanılarak aktarılan teorik ders.
Dersin amacı Yapay organlar konusunda bilgi kazandırmak ve organ tasarım kabiliyetini geliştirmek.
Dersin tanımı Yapay organlar konusunda bilgi kazandırmak ve organ tasarım kabiliyetini geliştirmek.

Dersin içeriği
1- Yapay organlara giriş
2- Kütle transferi ve akışkanlar mekaniğinin temel prensipleri
3- Biyolojik sistemlerdeki kimyasal reaksiyonlar
4- Biyomalzeme bilimi
5- Yapay organ tasarımının (biyomimetiğin) temel prensipleri
6- Yapay organların toplum sağlığının geliştirilmesi üzerine etkileri
7- Ara sınav ve Yapay organlar ve biyouyumluluk problemleri
8- Biyolojik modeller (protezler, yapay organlar)
9- Vücut içi ve vücut dışı yardımcı (asist) cihazlar
10- Hemodiyalizör, Yapay kan
11- Biyoyapay karaciğer
12- Intraaortik balon pompası
13- Kalp destek aygıtları, Oksijenatör (yapay akciğer)
14- Damar protezleri (yapay kan damarları)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Organ ihtiyacının gerektiği durumları tanımak
2- Vücutta kullanılabilecek yapay organları tanımak
3- Yapay organ çeşitlerini ve malzeme çeşitliliklerini tanımak
4- Yapay organ- Vücut ilişkisinde fizyolojik ve mekanik problemleri tanımak
5- Yapay organ tasarımındaki temel prensipleri tanımak
6- Güncel yapay organları tanımak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2- Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3- Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4- Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5- Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6- Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7- Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9- Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 1 8 8
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 2 4 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 2 8 16
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 18 18
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 1 30
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Basılmamış Ders Notları ve Sunumları, Dr. Gülşen AKDOĞAN
Yardımcı Kaynaklar 1) Artificial Organs, Gerald E. Miller, Morgan Claypool Publishers, 2006

Ders ile ilgili dosyalar