Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YAPAY ORGAN TASARIMI |
İkinci düzey |
BMM 601 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
--- ---
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. YAVUZ NURİ ERTAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Yrd. Doç. Dr. Gülşen AKDOĞAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--- ---
|
Dersin veriliş şekli
|
Powerpoint sunum, sınıf örnekleri ve örnek numuneler eşliğinde soru cevap metodu kullanılarak aktarılan teorik ders.
|
Dersin amacı
|
Yapay organlar konusunda bilgi kazandırmak ve organ tasarım kabiliyetini geliştirmek.
|
Dersin tanımı
|
Yapay organlar konusunda bilgi kazandırmak ve organ tasarım kabiliyetini geliştirmek.
|
1- |
Yapay organlara giriş
|
2- |
Kütle transferi ve akışkanlar mekaniğinin temel prensipleri
|
3- |
Biyolojik sistemlerdeki kimyasal reaksiyonlar
|
4- |
Biyomalzeme bilimi
|
5- |
Yapay organ tasarımının (biyomimetiğin) temel prensipleri
|
6- |
Yapay organların toplum sağlığının geliştirilmesi üzerine etkileri
|
7- |
Ara sınav ve
Yapay organlar ve biyouyumluluk problemleri
|
8- |
Biyolojik modeller (protezler, yapay organlar)
|
9- |
Vücut içi ve vücut dışı yardımcı (asist) cihazlar
|
10- |
Hemodiyalizör, Yapay kan
|
11- |
Biyoyapay karaciğer
|
12- |
Intraaortik balon pompası
|
13- |
Kalp destek aygıtları, Oksijenatör (yapay akciğer)
|
14- |
Damar protezleri (yapay kan damarları)
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Organ ihtiyacının gerektiği durumları tanımak
|
2- |
Vücutta kullanılabilecek yapay organları tanımak
|
3- |
Yapay organ çeşitlerini ve malzeme çeşitliliklerini tanımak
|
4- |
Yapay organ- Vücut ilişkisinde fizyolojik ve mekanik problemleri tanımak
|
5- |
Yapay organ tasarımındaki temel prensipleri tanımak
|
6- |
Güncel yapay organları tanımak
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Uzmanlığını kullanarak endüstri mühendisliği problemlerini tanımlayabilme ve yenilikçi çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
|
2- |
Alanında karşılaşılabilecek sorunları tanımlayarak uygun modelleme yöntemleri ile çözme becerisi kazanır.
|
|
3- |
Konusunda, ulusal ve uluslararası düzeydeki bilimsel çalışmaları takip ederek alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri derinlemesine izleyebilme yeteneği kazanır.
|
|
4- |
Sistemlerin modellenmesi, benzetimi ve matematiksel ifade etme yeteneği kazanır.
Endüstri Mühendisliği problemlerini inceleyebilmek için deneyler tasarlama, gerçekleştirme, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama yeteneği kazanır.
|
|
5- |
Endüstri Mühendisliği problemlerini inceleyebilmek için deneyler tasarlama, gerçekleştirme, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama yeteneği kazanır.
|
|
6- |
Disiplinler arası yapıdaki problemleri çözmek için disiplinler arası takımlara ulaşarak onlarla işbirliği yapabilme yeteneği kazanır.
|
|
7- |
Fakülte çalışanı birisinin gözetimi altında sunulabilir bir çalışma yapma yeteneği kazanır.
|
|
8- |
Endüstriyel ve sistemsel teknik bilgileri profesyonel seviyede yazılı, sözlü ve iş grafikleri formatında iletebilme yeteneği kazanır.
|
|
9- |
Bilimsel yayın yapabilme yeteneği kazanır.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
4
|
4
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
8
|
8
|
Kısa sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
4
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
2
|
8
|
16
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
18
|
18
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
4
|
4
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
184
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
70
|
Kısa sınav
|
1
|
30
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Basılmamış Ders Notları ve Sunumları, Dr. Gülşen AKDOĞAN
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1) Artificial Organs, Gerald E. Miller, Morgan Claypool Publishers, 2006
|
|