Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (doktora) > RADYOLOJIDE KONTRAST MADDELER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RADYOLOJIDE KONTRAST MADDELER Üçüncü düzey VCR 531 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MUHAMMED KAAN YÖNEZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik haftada 1 saat anlatılacak
Dersin amacı Bazı hastalıkların tanısında gereken indirekt radyolojik muayenelerde kontrast madde kullanımı ve değerlendirilmesi konu edilmektedir.
Dersin tanımı Kontrast maddeler

Dersin içeriği
1- Veteriner radyolojide kontrast madde kullanım durumları
2- Veteriner radyolojide kontrast madde kullanım durumları
3- Veteriner radyolojide kontrast madde kullanım durumları
4- Veteriner radyolojide kontrast madde kullanım durumları
5- Veteriner radyolojide kontrast madde kullanım durumları
6- Kullanılan konrtast maddeler
7- Kullanılan konrtast maddeler
8- Kullanılan konrtast maddeler
9- Kullanılan konrtast maddeler
10- Kullanılan konrtast maddeler
11- Kullanımda dikkat edilecek özellikler, kullanım yolları ve değerlendirme
12- Kullanımda dikkat edilecek özellikler, kullanım yolları ve değerlendirme
13- Kullanımda dikkat edilecek özellikler, kullanım yolları ve değerlendirme
14- Kullanımda dikkat edilecek özellikler, kullanım yolları ve değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Veteriner radyolojide kontrast madde kullanımı
2- Veteriner radyolojide kontrast madde kullanım durumları
3- Kullanılan konrtast maddeler
4- Kullanılan konrtast maddeler
5- Kullanımda dikkat edilecek özellikler
6- Kullanımda dikkat edilecek özellikler, kullanım yolları ve değerlendirme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 5 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     56
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Samsar E, Akın F, (2002). Özel Cerrahi. Ankara: Medipres Matbaacılık.
Yardımcı Kaynaklar Samsar E, Akın F, (2002). Özel Cerrahi. Ankara: Medipres Matbaacılık. Dersle ilgili ek ders notları sağlanacaktır

Ders ile ilgili dosyalar