Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ANALİZ I |
Birinci düzey |
MAT101 |
|
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ABDULCABBAR SÖNMEZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ABDULCABBAR SÖNMEZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Örgün(Yüz Yüze)
|
Dersin amacı
|
Matematiğin her alanında kullanılan temel kavramları vermek ve bunları kavratmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Lineer nokta cümleleri, Fonksiyonlar, supremum ve infimum, yığılma noktası, diziler,limit, süreklilik, türevlenebilme.Eğri çizimleri.
|
1- |
Lineer nokta kümeleri, supremum, infimum, yığılma noktaları
|
2- |
Fonksiyon kavramı, fonksiyonlar üzerindeki işlemler, fonksiyonların grafiği
|
3- |
Trigonometrik fonksiyonlar ve tersleri, üstel ve logaritmik fonksiyonlar
|
4- |
Diziler, dizilerin yakınsaklığı, sınırlılığı, Cauchy dizileri
|
5- |
Dizilerin limiti, bir fonksiyonun limiti, limitler üzerinde cebirsel işlemler
|
6- |
Sürekli fonksiyonlar, süreksiz fonksiyonlar ve süreksizlik çeşitleri
|
7- |
Sürekli fonksiyonların özellikleri
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Türev, türev alma kuralları
|
10- |
Türev alma kuralları (Trigonometrik, ters trigonometrik, üstel, logaritmik)
|
11- |
Yüksek mertebeden türevler, türevin geometrik anlamı
|
12- |
Maksimum minimum problemleri, türev teoremleri
|
13- |
Belirsiz şekiller ve L’hospital kuralı, diferensiyel hesabı
|
14- |
Eğri çizimleri (Kartezyen koordinatlarda, kutupsal koordinatlarda)
|
15- |
YARIYIL SONU SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İspat metotlarını öğrenir ve uygular.
|
2- |
Fonksiyon kavramını anlar, fonksiyonlarla işlem yapar.
|
3- |
Dizlerle limit kavramını anlar.
|
4- |
Süreklilik kavramını öğrenir ve uygular.
|
5- |
Türev kavramını öğrenir ve uygular. Maksimum ve minimum problemlerini öğrenir ve uygular.
|
6- |
Grafik çizimini öğrenir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bahçe Bitkileri disiplinine özgü alanlarda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ziraat mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi,
|
|
2- |
Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri bölümü ile ilgili karmaşık problemleri belirleme, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi,
|
|
3- |
Bahçe Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, ürünü, modeli gerçekçi kısıtlar ve şartlar altında belirli gereksinimleri karşılayacak ve geliştirecek şekilde tasarlama ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini etkin bir şekilde kullanma ve uygulama becerisi,
|
|
4- |
Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi,
|
|
5- |
Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisi,
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi,
|
|
7- |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi,
|
|
8- |
Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve talimat verme becerisi,
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi,
|
|
10- |
Mesleki etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
|
|
11- |
Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık,
|
|
12- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (sürdürülebilirlik, sağlık, çevre ve güvenlik sorunları, ekonomi vb.) ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
13- |
Bahçe Bitkileri alanında yer alan tüm bitkisel materyalin çoğaltılması, üretimi, korunması, geleceğe aktarımını sağlayabilme ve çevreye duyarlı analitik düşünme becerisi.
|
|
14- |
Bahçe Bitkileri alanında piyasa taleplerine uygun ıslah programlarını oluşturabilme ve gerçekleştirebilme becerisi.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
6
|
84
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
6
|
84
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
192
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1)Berki YURTSEVER, Matematik Analiz Dersleri, Cilt I, Ankara 1968.
2)Mustafa BALCI, Matematik Analiz, Cilt I, Ankara 2008.
3)Tom M.Apostol, Mathematical Analysis, Addison-Wesley Publ.Company, London, 1973.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1)Abdulkadir ÖZDEĞER-Nursun ÖZDEĞER, Analiz Problemleri, Cilt I,Ekim 1998-İstanbul.
2)W.Rudin, Principles of Mathematical Analysis, McGraw-Hill, New York.
|
|