Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Matematik > ANALİZ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANALİZ I Birinci düzey MAT101 Zorunlu 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ABDULCABBAR SÖNMEZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ABDULCABBAR SÖNMEZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Örgün(Yüz Yüze)
Dersin amacı Matematiğin her alanında kullanılan temel kavramları vermek ve bunları kavratmaktır.
Dersin tanımı Lineer nokta cümleleri, Fonksiyonlar, supremum ve infimum, yığılma noktası, diziler,limit, süreklilik, türevlenebilme.Eğri çizimleri.

Dersin içeriği
1- Lineer nokta kümeleri, supremum, infimum, yığılma noktaları
2- Fonksiyon kavramı, fonksiyonlar üzerindeki işlemler, fonksiyonların grafiği
3- Trigonometrik fonksiyonlar ve tersleri, üstel ve logaritmik fonksiyonlar
4- Diziler, dizilerin yakınsaklığı, sınırlılığı, Cauchy dizileri
5- Dizilerin limiti, bir fonksiyonun limiti, limitler üzerinde cebirsel işlemler
6- Sürekli fonksiyonlar, süreksiz fonksiyonlar ve süreksizlik çeşitleri
7- Sürekli fonksiyonların özellikleri
8- ARA SINAV
9- Türev, türev alma kuralları
10- Türev alma kuralları (Trigonometrik, ters trigonometrik, üstel, logaritmik)
11- Yüksek mertebeden türevler, türevin geometrik anlamı
12- Maksimum minimum problemleri, türev teoremleri
13- Belirsiz şekiller ve L’hospital kuralı, diferensiyel hesabı
14- Eğri çizimleri (Kartezyen koordinatlarda, kutupsal koordinatlarda)
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İspat metotlarını öğrenir ve uygular.
2- Fonksiyon kavramını anlar, fonksiyonlarla işlem yapar.
3- Dizlerle limit kavramını anlar.
4- Süreklilik kavramını öğrenir ve uygular.
5- Türev kavramını öğrenir ve uygular. Maksimum ve minimum problemlerini öğrenir ve uygular.
6- Grafik çizimini öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
2- Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
3- Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
4- Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
5- Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
6- Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
7- Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
8- Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
9- Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
10- Analitik düşünme yeteneği kazanır.
11- Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
12- Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
13- Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
14- Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
15- Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
16- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     192
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1)Berki YURTSEVER, Matematik Analiz Dersleri, Cilt I, Ankara 1968. 2)Mustafa BALCI, Matematik Analiz, Cilt I, Ankara 2008. 3)Tom M.Apostol, Mathematical Analysis, Addison-Wesley Publ.Company, London, 1973.
Yardımcı Kaynaklar 1)Abdulkadir ÖZDEĞER-Nursun ÖZDEĞER, Analiz Problemleri, Cilt I,Ekim 1998-İstanbul. 2)W.Rudin, Principles of Mathematical Analysis, McGraw-Hill, New York.

Ders ile ilgili dosyalar