Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Tekstil Mühendisliği > FANTAZİ İPLİK TEKNOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FANTAZİ İPLİK TEKNOLOJİSİ Birinci düzey TTY 306 Seçmeli 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HÜSEYİN GAZİ TÜRKSOY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. HÜSEYİN GAZİ TÜRKSOY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı; öğrencileri fantezi iplik tipleri, üretim metotları ve makineleri hakkında bilgilendirmektir.
Dersin tanımı Fantazi iplik tiplerinin ve üretiminde kullanılan makinelerin açıklanması.

Dersin içeriği
1- Fantezi iplikçiliğin tanımlanması
2- Fantezi ipliklerin kısa bir tarihi
3- Fantezi ipliklerin sınıflandırılması
4- Fantezi iplikleri kullanım alanları
5- Fantezi iplik tipleri
6- Fantezi iplik tiplerinin üretimde kullanılan makine ve malzemelerin açıklanması
7- Fantezi iplik tiplerinin ve üretimde kullanılan makine ve malzemelerin açıklanması
8- Fantezi iplik özelliklerine etki eden parametreler
9- Şenil iplikler ve makineleri
10- Şenil iplikler ve makineleri
11- Rotor eğirme sistemi ile fantezi iplik üretimi
12- Özel yöntemlerle fantezi iplik üretimi
13- Özel yöntemlerle fantezi iplik üretimi
14- Kaplama metodu ile fantezi iplik üretimi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Fantazi iplik teknolojilerinin anlaşılması
2- Fantazi ipliklerin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olma
3- Fantazi iplik tiplerinin öğrenilmesi
4- Tekstil mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözüm becerisi
5- Çok disiplinli takımlarda çalışabilme becerisi
6- Tekstil mühendisliğinin uygulandığı sektörleri etkileyen güncel konularda bilgi sahibi olma
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi. (1)
2- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. (1)
3- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. (2)
4- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (3)
5- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. (4)
6- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. (5)
7- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. (6)
8- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. (7)
9- En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi. (7)
10- Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. (7)
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci. (8)
12- Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. (8)
13- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. (9)
14- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. (10)
15- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. (11)
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Ödevler 6 2 12
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 1 2 2
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 13 2 26
Toplam iş yükü     134
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı R. H. Gong and R. M. Wright, ''''Fancy yarns, their manufacture and application'''', CRC Press, New York Washington and Woodhead Publishing Ltd, England,2002.
Yardımcı Kaynaklar 1. Peter R. Lord, ''Handbook of yarn production, Technology, science and economics'', The Textile Institute Woodhead Publishing Ltd, England and CRC Press LLC, New York Washington, 2003

Ders ile ilgili dosyalar