Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İletişim Bilimleri (doktora) > İLETİŞİM VE İKNA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLETİŞİM VE İKNA Üçüncü düzey İLB 629 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MURAT BAŞARIR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Hakan Aydın
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı İkna kuramları, ikna ve propaganda tekniklerinin incelenmesi. İknanın kitle iletişim sürecindeki yerinin örnekler üzerinden aktarılması
Dersin tanımı iknanın boyutları, iknada tutarlılık kuramları, kitle iletişim araçları ve ikna ilişkisi ve ikna edici kampanyaların tüm yönleriyle incelendiği ders

Dersin içeriği
1- İkna Kavramı, İkna Süreci, İknada kaynağın özellikleri ve güvenilirliği
2- İknada hedef kitlenin ve mesajın özellikleri
3- İkna Kuramları ve Retorik I
4- İkna Kuramları ve Retorik II
5- İkna Kuramları ve Retorik III
6- İkna Kuramları ve Retorik IV
7- Vize Sınavı
8- Konuyla İlgili Sunumlar
9- Konuyla İlgili Sunumlar
10- Konuyla İlgili Sunumlar
11- Konuyla İlgili Sunumlar
12- Konuyla İlgili Sunumlar
13- Konuyla İlgili Sunumlar
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İletişim ve İkna ilişkisinin tüm boyutlarıyla kavranması
2- İknanın kuramsal arka planı ve tarihsel gelişimine ilişkin kavrayış kazanılması
3- İkna kuramlarının kavranması
4- İkna edici iletişim stratejilerinin öğrenilmesi
5- İknanın Siyasal İletişim Bağlamında Öneminin Kavranması
6- Konuyla ilgili teorik birikimin pratiğe aktarılması hususunda kavrayış kazanılması
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2- Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3- Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4- Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5- İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6- Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7- Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8- Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 3 15
Ödevler 6 5 30
Sunum / Seminer hazırlama 6 7 42
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Cengiz ANIK, Siyasal İkna, Vadi Yayınları, Ankara . 2. Ahmet Haluk YÜKSEL, İkna Edici İletişim, Anadolu Üniversitesi Yayınları No:94, Eskişehir. 3. Robert B. CIALDINI, İknanın Psikolojisi, MediaCat, İstanbul 4. Reha Oğuz TÜRKKAN, İkna ve Uzlaşma Sanatı, Hayat Yayınları, İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders ile ilgili dosyalar