Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Türk Halkbilimi > DİNSEL İNANÇLAR VE PRATİKLER II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİNSEL İNANÇLAR VE PRATİKLER II Birinci düzey THB 110 Zorunlu 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. ALİ SELÇUK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ SELÇUK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrenciye Anadolu ve Türk kültürünün oluşumunda etkin olan farklı dinler ve inançları öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Anadolu ve Türk kültürünün oluşumunda etkin olan farklı dinler ve pratikleri incelenir.

Dersin içeriği
1- Mani dini
2- Sabiilik
3- Yahudilik
4- Yahudiliğin tarihsel süreci
5- I. ve II. mabet dönemleri
6- Yahudilik inanç ve uygulamaları
7- Yahudi gelenekleri/Koşer
8- ara sınav
9- Erken dönem Hıristiyanlık
10- Hıristiyan konsilleri
11- Hıristiyanlığın dinsel kaynakları
12- Hıristiyanlığın temel inanç ve ibadetleri
13- İslam dininin ortaya çıkışı, yayılışı
14- İslam''ın temel inanç ve ibadetleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yahudilik ve pratikleri hakkında bilgi sahibi olur
2- Hıristiyanlığı öğrenir
3- Müslümanlığı, Anadolu Türk Müslümanlığının ayırt edici niteliklerini öğrenir
4- Türk kültüründeki dini unsurların kökenini kavrar
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan, toplum ve kültür çeşitliliği hakkında farkındalık sahibi olur; karşılaştırmalı bir yaklaşım yapabilme becerisi kazanırlar.
2- Halk kültürünü anlayabilmek için gerekli olan kuramsal ve kavramsal alt yapıyı edinir.
3- Halkbilimi disiplinin tarihçesi, gelişimi ve temel çalışma alanları hakkında bilgi edinir.
4- Antropoloji, sosyoloji, felsefe, tarih vb. disiplinlerden yararlanarak kendi alanında çalışmalar geliştirme becerisi kazanır.
5- Türk halkbiliminin gelişimi, kuramcıları, önemli araştırmacıları ve çalışmaları konusunda bilgi sahibi olurlar.
6- Türk halk bilimi çalışmalarının, dünya halk bilimi çalışmalarının içindeki yerine dair değerlendirme yapma yeteneği edinir.
7- Türk halkbiliminin temel kaynaklarını öğrenir; bu kaynaklara ulaşma ve bu kaynakları kullanma yeteneği kazanır.
8- Türk kültürünün gelişme çağları hakkında bilgi sahibi olur.
9- Türk sözel edebiyatının eserlerini tanıyabilir ve anlayıp yorumlayabilir.
10- Osmanlı Türkçesi okuma ve yazma becerisi kazanır.
11- Etnografik alan araştırması yürütebilmek için yöntem ve tekniklere hâkim olurlar.
12- Analitik düşünme, araştırma projesi geliştirme, planlama, yürütme, yazma ve sunma konusunda deneyim kazanır.
13- Alan araştırmasında ve uygulamalı halkbilimi konularında etik sorunlara dair birikim sağlar ve etik konusunda duyarlılık kazanır.
14- Halk kültürüne ilişkin sorunlar hakkında farkındalık kazanır ve çözüm önerileri üretme becerisi edinir.
15- Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslararası sözleşmeler (SOKÜM vd.), antlaşmalar ve yayınlar hakkında bilgi edinirler.
16- Türk kültüründe etkili olmuş farklı dinler ve inançlar hakkında bilgi edinir.
17- Aile ve akrabalık yapılanmaları, insanların yaşamlarındaki farklı dönemler ve geçişlerle ilgili kuramsal ve kavramsal bilgi edinir; araştırma ve yorum yapabilme kabiliyeti kazanır.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Baki Adam (2017), Dinler Tarihi El kitabı,Ankara
Yardımcı Kaynaklar Kutsal Kitap (2001), İstanbul. Sabetay Sevi ve Sabetaycıların Gelenekleri (2000), İstanbul. Thomas Michel (1992, Hıristiyan Tanrı Bilimine Giriş, İstanbul. Kuranı Kerim. Gürbüz Erginer, Kurban, İstanbul. Harun Güngör vd (2015), Kutsallık ve Ziyaret Fenomeni, İstanbul.

Ders ile ilgili dosyalar