Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Halkla İlişkiler ve Tanitim > PROJE ÜRETİM UYGULAMALARI 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PROJE ÜRETİM UYGULAMALARI 1 Birinci düzey HİT 359 Seçmeli 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ NİLAY AKGÜN AKAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ NİLAY AKGÜN AKAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli sınıf içi ortamda uygulamalı
Dersin amacı Tübitak 2209-A Projelerine hazırlık yaparak proje başvurusunu gerçekleştirmek
Dersin tanımı Bu ders, Tübitak Projelerine hazırlık sağlamayı ve başvuru sürecini öğrenmeyi ifade eder.

Dersin içeriği
1- Tanışma ve dersin içeriğinin anlatılması
2- Proje, tez, bilim, veri gibi bilgilerin verilmesi
3- Başvuru formunun incelenmesi ve nasıl doldurulacağının anlatılması
4- Başvuru formunda ilk doldurulması gereken yerlerin incelenmesi ve kontrolü
5- Özgün değer kısmının nasıl detaylandırılarak yazılacağının bilgilendirilmesi
6- Özgün değer yazım incelenmesi ve kontrolü
7- Yöntemin anlatılması
8- Yöntemi kısmının incelenmesi ve başvurulardaki kontrolü
9- İş paketlerinin anlatılması
10- İş paketlerinin kontrolü
11- Kaynakçanın nasıl yazılacağının anlatılması
12- Kaynakçanın kontrolü
13- Bütçelemenin anlatılarak tamamlanması
14- Tüm kontrollerin yapılması ve başvuru işlemlerinin başlatılması
15- Başvuru işlemlerinin tamamlanması
16- Final Sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- 2209 Tübitak Projesinin hazırlanma sürecindeki gerekli bilgileri ve formu nasıl dolduracağını öğrenir.
2- 2209 Tübitak Projesi için konu belirleme yöntem belirleme ve projeye uygun olan başvuru için gerekli süreci geliştirmeyi öğrenir
3- 2209 Projesine başvuru yapacak hale gelir.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 2 25 50
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bilimsel araştırma yöntemleri- Niyazi Karasar
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar