Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ORGANİK KİMYA II |
Birinci düzey |
KİM242 |
Zorunlu |
4 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. EMİN SARIPINAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Emin Sarıpınar, Prof. Dr. İsmail Yıldırım, Prof. Dr. Zülbiye Önal
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. İlhan Özer İlhan
|
Dersin veriliş şekli
|
Doğrudan Anlatım
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı 4. yarıyıl kimya bölümü öğrencilerine temel organik kimya konuları ve organik reaksiyonlar hakkında bilgi verilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Aromatiklik ve Benzen, Elektrofilik Aromatik Yerdeğiştirme, Substitue Benzenler, Aldehitler, Ketonlar, Karboksilli Asitler, Karboksilli Asitlerin Türevleri, Konjuge Katılma, Enolatlar ve Karboanyonlar, Organik Sentezde Yapı Birimleri, Aminler.
|
1- |
Aromatiklik Bileşikler ve Benzen
|
2- |
Aromatik Bileşiklerin Tepkimeleri, Elektrofilik Aromatik yer değiştirme
|
3- |
Etkinlik ve Yönlendirme Üzerine Sübstitüent Etkileri.
|
4- |
Alkilbenzenlerin Yan zincir tepkimeleri
|
5- |
Aldehitler ve Ketonlar I:Eldeleri
|
6- |
Karbonil Grubuna Nükleofilik Katılma.
|
7- |
Aldehitler ve Ketonlar II.Aldol Tepkimeleri.
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Karboksilli Asitler
|
10- |
Karboksilli Asit Türevleri
|
11- |
Beta-Dikarbonil Bileşiklerinin Sentezi
|
12- |
Enolatlar ve Karboanyonlar
|
13- |
Aminler , Eldesi ve Reaksiyonları
|
14- |
Fenoller ve Aril Halojenürler: Nükleofilik Aromatik Yer değiştirme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Organik Kimyada Bazı özel konularda bilgi edinir.
|
2- |
Organik Bileşiklerin Sentezi hakkında bilgi edinir.
|
3- |
Organik Bileşiklerin Adlandırıması hakkında bilgi edinir.
|
4- |
Organik Kimya'nın insan hayatı üzerindeki etki ve önemini, meslek ve yaşantısını geliştirmede kullanır.
|
5- |
Evrensel genel organik kimya kültürü edinilir.
|
6- |
Genel Organik Kimya konularını öğrenip kendi alanlarında kullanabilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
|
|
2- |
Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
|
|
3- |
Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
|
|
4- |
Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
|
|
5- |
Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
|
|
6- |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
|
|
7- |
Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
|
|
8- |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
|
|
9- |
Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
|
|
10- |
Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
|
|
11- |
Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
|
|
12- |
Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
|
|
13- |
Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
|
|
14- |
Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
|
|
15- |
Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
4
|
52
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
4
|
52
|
Ödevler
|
6
|
3
|
18
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
6
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
4
|
8
|
32
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
2
|
2
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
8
|
32
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
190
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Organic Chemistry, T.W.Solomons-C.B.Fryhle, 7th. Ed., Çeviri Editörleri G.Okay-Y.Yıldırır, Literatür: Yayıncılık,Dağıtım, Pazarlama, Sanayi ve Ticaret LTD:ŞTİ., İstanbul (2002)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Organic Chemistry ,R. J. Fessenden, J. S. Fessenden, M.W. Logue Çeviri Ed. Tahsin Uyar, Güneş Kitabevi, (2001)
|
|