Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BETONARME PROJESİ |
Birinci düzey |
İNŞ 414 |
Zorunlu |
7 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
İNŞ 312 BETONARME-II DERSİNİ GEÇMİŞ OLMAK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. AHMET ÖZBAYRAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. AHMET ÖZBAYRAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Haftada bir saat teorik anlatım. Haftada bir saat problemlerin çözümü.
|
Dersin amacı
|
Betonarme taşıyıcı sistem elemanlarının Betonarme-I ve Betonarme-II de verilen hesap esaslarına ve ilgili standartlara uygun olarak bir uygulama örneği üzerinde boyutlandırılıp adım adım hesaplanması, konstrüktif esaslara uygun olarak aplikasyon ve detay çizimleri yapılması ile yapısal analizin bir bütün olarak ele alınması amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Proje Bilgilerinin Verilmesi ve Taşıyıcı Sistem Seçimi Esasları, Çatı Yüklerinin Hesabı, Merdiven Hesabı, Betonarme Döşemelerin Ön Boyutlandırılması ve Döşeme Yüklerinin Belirlenmesi, Kolonların Ön Boyutlandırılması, Döşemelerin Statik ve Betonarme Hesabı, Kat Çerçevelerinin Düşey Yüklere Göre Hesabı, Yatay yüklere Göre Hesap ( Deprem Analizi), Kiriş Kesit Tesirlerinin Süperpozisyonu ve Betonarme Hesabı, Kolon Kesit Tesirlerinin Süperpozisyonu ve Betonarme Hesabı, Birleşim Bölgelerinin Kontrolü, Yapısal Düzensizliklerin Kontrolü, Temel Hesabı, Genel Çizim Esasları.
|
1- |
Proje Bilgilerinin Verilmesi ve Taşıyıcı Sistem Seçimi Esasları.
|
2- |
Çatı Yüklerinin Hesabı.
|
3- |
Merdiven Hesabı.
|
4- |
Betonarme Döşemelerin Ön Boyutlandırılması ve Döşeme Yüklerinin Belirlenmesi.
|
5- |
Kolonların Ön Boyutlandırılması.
|
6- |
Döşemelerin Statik ve Betonarme Hesabı.
|
7- |
Kat Çerçevelerinin Düşey Yüklere Göre Hesabı.
|
8- |
Yatay yüklere Göre Hesap ( Deprem Analizi).
|
9- |
Yatay yüklere Göre Hesap ( Deprem Analizi).
|
10- |
Kiriş Kesit Tesirlerinin Süperpozisyonu ve Betonarme Hesabı. Kolon Kesit Tesirlerinin Süperpozisyonu ve Betonarme Hesabı. Birleşim Bölgelerinin Kontrolü. Yapısal Düzensizliklerin Kontrolü
|
11- |
Kiriş Kesit Tesirlerinin Süperpozisyonu ve Betonarme Hesabı. Kolon Kesit Tesirlerinin Süperpozisyonu ve Betonarme Hesabı. Birleşim Bölgelerinin Kontrolü. Yapısal Düzensizliklerin Kontrolü
|
12- |
Temel Hesabı.
|
13- |
Genel Çizim Esasları.
|
14- |
Genel Çizim Esasları.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mühendislik uygulamalarında taşıyıcı elemanlar etki eden yüklerin eleman davranışına etkileri, bu etkileri yorumlayabilme yetisinin kazanılması, yük etkileri altında taşıyıcı sistem elemanlarında oluşan kesit tesirlerinin hesaplayabilme, taşıma gücünü belirleyebilme.
|
2- |
Tasarım ve hesap yeteneğinin geliştirilmesi
|
3- |
Proje çizim esaslarının verilebilmesi
|
4- |
Yönetmeliğe göre hesap ve çizimlerin değerlendirilip okunabilmesi
|
5- |
İmalata esas uyulması gerekli detayların verilmesi
|
6- |
Teorik bilgi ile pratik bilginin çakıştırılması
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
2
|
2
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
118
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
150
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Altun, F., Betonarme Proje, Ders Notları, 2009.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Depreme Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik, Türk Standartları Enstitüsü, 2007.
TS 500-2000, Betonarme Yapıların Tasarım ve Yapım Kuralları, Türk Standartları Enstitüsü, 2000.
• TS 498, Yapı Elemanlarının Boyutlandırılmasında Alınacak Yüklerin Hesap Değerleri
• Altun, F., Betonarme Proje, Ders Notları, 2009.
Doğangün, A., Betonarme Yapıların Hesap ve Tasarımı, Birsen Yayınevi, İstanbul 2008.
Celep, Z., Betonarme Yapılar, 2009
Ersoy U., Özcebe, G., “Betonarme”, Evrim Yayınevi, 2001.
|
|