Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Halkla İlişkiler ve Tanitim > DİJİTAL KURGU
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİJİTAL KURGU Birinci düzey HİT 343 Seçmeli 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Lisans
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ İSHAK AYVAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğretim Görevlisi İshak AYVAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Bilgisayar laboratuvarında yüz yüze eğitim
Dersin amacı Görüntü ve ses formatlarına hakim olup, bu verilerin amaca göre düzenlenmesini sağlamak.
Dersin tanımı Mevcut senaryoya göre elde edilen doneleri kurgu vasıtasıyla sıralayıp anlamlı bütün haline getirmek.

Dersin içeriği
1- Ritmik kurgu tekniği.
2- Ayrıntılı ses kurgusu yapımı.
3- İleri seviye video efekt kullanımı.
4- İleri seviye ses efekt kullanımı.
5- İleri seviye özel efekt kullanımı.
6- Lumetri color kullanımı.
7- Essential graphics kullanımı.
8- Essential sound kullanımı.
9- Video maskeleme teknikleri.
10- Yazı maskeleme teknikleri.
11- Maske animasyonu yapma.
12- Plugin yükleme.
13- Export ve özellikleri
14- Export çeşitleri
15- Multi kamera kullanımı. Scene edit detection kullanımı.
16- Render.
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kurgunun tarihçesi ve ilk kullanan yönetmenler öğrenir
2- Dijital ve analog kurgunun özellikleri öğrenir
3- Günümüzde kullanılan kurgu programlarını öğrenir
4- Adobe Premiere programına hakkında bilgi edinir
5- Video geçişlerinin film üzerindeki etkisini öğrenir
6- Video efektlerinin kullanımı öğrenir
7- Color Correction ile renk düzenlemesini öğrenir
8- Ses ve görüntü senkronizasyonu öğrenir
9- Export yaparken dikkat edilecek hususları öğrenir
10- Kurgu programları arasındaki farkları öğrenir

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 7 2 14
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 3 9
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 12 4 48
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 5 15
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar