Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Asya Çalişmalari (doktora) > DİN PSİKOLOJİSİNİN TEMEL PROBLEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİN PSİKOLOJİSİNİN TEMEL PROBLEMLERİ Üçüncü düzey FDB572 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili Turçe
Koordinatör PROF. DR. ALİ KUŞAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Ali KUŞAT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim ve konuların karşılıklı tartışılması şeklinde
Dersin amacı Din psikolojisinde karşılaşılan temel problemlerin neler olduğunu ortaya koymak ve bu problemlerin nasıl çözüleceği konusunda çözümler geliştirmek.
Dersin tanımı Bu ders din psikolojisinde karşılaşılan problemlerin neler olduğunu tartışan bir derstir.

Dersin içeriği
1- "Ruh Bilimi" anlamında psikoloji kelimesi ile ilgili tartışmalar
2- "Din" kavramının tanımı konusunda karşılaşılan problemler
3- Yöntem konusunda karşılaşılan problemler
4- "Dindarlık" kavramı ile ilgili problemler
5- Din psikolojisinin alanı ve amacı konusundaki problemler
6- Din psikolojisinin kaynakları ile ilgili problemler
7- Din-Psikoloji çatışması ile ilgili problemler
8- İslam dünyasının neden bir insan psikolojisi anlayışı geliştiremediği ile ilgili problemler
9- Visa
10- Sonuçların yorumlanmasında objektiflik problemi
11- Araştırma sürecinde karşılaşılan problemler
12- Nicel araştırma problemleri
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi alan öğrenci: Psikoloji kavramının anlamı ile ilgili tartışmaları bilir
2- Din kavramı ile ilgili tartışmaları bilir
3- Din Psikolojisinde kullanılan yöntemler konusunda karşılaşılan problemleri bilir
4- Objektiflik sorunu olduğunu bilir
5- Ampirik nicel çalışmalarda birtakım problemlerle karşılaşılacağını bilir
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 6 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 6 12
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Malik Babikir Bedri: Müslüman Psikologların Çakmazı. Hayati Hökelekli: DTürkiye'de Din Psikolojisi Çalışmalarında Karşılaşılan Güçlükler ve Bazı Temel Meseleler, Günümüz Din Bilimleri Araştırmaları ve Problemleri Sempozyumu, (Samsun, 27-30 Haziran 1989), 1989, s. 107-114 Erol Göka; İslam Dünyası Neden Bir İnsan Psikolojisi Anlayışı Geliştiremedi? (Sunum)
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar