Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. GÖKMEN ZARARSIZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Anlatım ve Tartışma
|
Dersin amacı
|
Bu derste öğrenciler tıp alanında karar verme (tanı koyma, tedavi seçimi, mal ve hizmet alımı ya da sunumu vb.) sürecindeki belirsizlikleri azaltmak için kullanılabilecek istatistiksel yöntemleri öğreneceklerdir.
|
Dersin tanımı
|
|
1- |
Tanı testlerine giriş, temel kavramlar, temel olasılık
|
2- |
Tanı testlerinin değerlendirilmesinde kullanılan performans ölçüleri
|
3- |
Performans ölçülerinin birleştirilmesi ile elde edilen ölçüler
|
4- |
Bayes kuramı, önsel ve sonsal olasılıklara yönelik çıkarımlar (kestirim, güven aralığı, hipotez testleri)
|
5- |
Performans ölçüleri ve kestirim değerlerine ilişkin çıkarımlar: güven aralıkları ve hipotez testleri
|
6- |
Tanı testlerinin birleştirilmesi, birleştirilmiş tanı testine yönelik performans ölçüleri
|
7- |
Ara Sınav
|
8- |
ROC (reciever operating characteristic) analizi
|
9- |
ROC analizine yönelik çıkarımlar: performans ölçüleri, güven aralıkları
|
10- |
Tanı testleri için en iyi kesim noktasının belirlenmesine yönelik istatistiksel yöntemler
|
11- |
Tanı testlerinde yanlılık kaynakları ve düzeltme yöntemleri
|
12- |
Tanı testlerinin değerlendirilmesinde bilgi kuramı yaklaşımı – 1
|
13- |
Tanı testlerinin değerlendirilmesinde bilgi kuramı yaklaşımı – 2
|
14- |
Karar ağaçları, maliyet-etkinlik ve maliyet-yarar analizleri
|
15- |
FİNAL SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Temel olasılık kavramlarını öğrenecek,
|
2- |
Tanı testlerini değerlendirmede farklı performans ölçülerinden yaralanabilecek,
|
3- |
Karar verme sürecinde birden fazla seçenek içerisinden en iyi seçeneğe karar verebilecek,
|
4- |
Karar verme sürecinde bilgi içeriğini kullanabilecek,
|
5- |
Birden fazla tanı testini (veya yöntemi) birleştirerek karar verme sürecini yönetebilecektir.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
veteriner cerrahi alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
|
|
2- |
veteriner cerrahi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
|
|
7- |
veteriner cerrahi alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
|
|
8- |
veteriner cerrahi alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
|
|
9- |
veteriner cerrahi alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
2
|
12
|
24
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
24
|
24
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
210
|
AKTS
|
|
|
8.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
15
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
45
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Eğitmen notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Zhou, XH., Obuchowski, NA., McClish, DK. Statistical Methods in Diagnostic Medicine. John Wiley and Sons, New York, 2002.
Margaret Sullivan Pepe. The Statistical Evaluation of Medical Tests for Classification and Prediction. Oxford University Press. New York, 2003.
Knapp, RG., Miller, MC., Clinical Epidemiology and Biostatistics. Williams and Wilkins, Baltimore, 1992.
|
|