Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Zootekni (doktora) > KARAR VERME SÜRECİNDE İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KARAR VERME SÜRECİNDE İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLER Üçüncü düzey BİS 608 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÖKMEN ZARARSIZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Anlatım ve Tartışma
Dersin amacı Bu derste öğrenciler tıp alanında karar verme (tanı koyma, tedavi seçimi, mal ve hizmet alımı ya da sunumu vb.) sürecindeki belirsizlikleri azaltmak için kullanılabilecek istatistiksel yöntemleri öğreneceklerdir.
Dersin tanımı

Dersin içeriği
1- Tanı testlerine giriş, temel kavramlar, temel olasılık
2- Tanı testlerinin değerlendirilmesinde kullanılan performans ölçüleri
3- Performans ölçülerinin birleştirilmesi ile elde edilen ölçüler
4- Bayes kuramı, önsel ve sonsal olasılıklara yönelik çıkarımlar (kestirim, güven aralığı, hipotez testleri)
5- Performans ölçüleri ve kestirim değerlerine ilişkin çıkarımlar: güven aralıkları ve hipotez testleri
6- Tanı testlerinin birleştirilmesi, birleştirilmiş tanı testine yönelik performans ölçüleri
7- Ara Sınav
8- ROC (reciever operating characteristic) analizi
9- ROC analizine yönelik çıkarımlar: performans ölçüleri, güven aralıkları
10- Tanı testleri için en iyi kesim noktasının belirlenmesine yönelik istatistiksel yöntemler
11- Tanı testlerinde yanlılık kaynakları ve düzeltme yöntemleri
12- Tanı testlerinin değerlendirilmesinde bilgi kuramı yaklaşımı – 1
13- Tanı testlerinin değerlendirilmesinde bilgi kuramı yaklaşımı – 2
14- Karar ağaçları, maliyet-etkinlik ve maliyet-yarar analizleri
15- FİNAL SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel olasılık kavramlarını öğrenecek,
2- Tanı testlerini değerlendirmede farklı performans ölçülerinden yaralanabilecek,
3- Karar verme sürecinde birden fazla seçenek içerisinden en iyi seçeneğe karar verebilecek,
4- Karar verme sürecinde bilgi içeriğini kullanabilecek,
5- Birden fazla tanı testini (veya yöntemi) birleştirerek karar verme sürecini yönetebilecektir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 2 12 24
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 24 24
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     210
AKTS     8.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 15
Yarıyıl içi toplam   45
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Eğitmen notları
Yardımcı Kaynaklar Zhou, XH., Obuchowski, NA., McClish, DK. Statistical Methods in Diagnostic Medicine. John Wiley and Sons, New York, 2002. Margaret Sullivan Pepe. The Statistical Evaluation of Medical Tests for Classification and Prediction. Oxford University Press. New York, 2003. Knapp, RG., Miller, MC., Clinical Epidemiology and Biostatistics. Williams and Wilkins, Baltimore, 1992.

Ders ile ilgili dosyalar