Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I |
İkinci düzey |
MÖP 401 |
|
7 |
10.00 |
10.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. İBRAHİM BAYAZIT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. İbrahim BAYAZIT
Prof. Dr. Cemalettin IŞIK
Prof. Dr. Onur Alp İLHAN
Prof. Dr. Fatma Bozkurt YOUSEF
Doç. Dr. Serhat AYDIN
Doç. Dr. Sevim SEVGİ
Doç. Dr. Fatma Berna BENLİ
Arş. Gör. Dr. Merve KIRNAP DÖNMEZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı öğretmen adaylarını öğretmenlik uygulamasına hazırlamak amacıyla uygulama okullarında çeşitli etkinliklere katarak, onlarda ders planı yapma, öğretim etkinlikleri tasarlama ve uygulama, okulda gün boyunca yapılan eğitim-öğretim faaliyetlerini gözlemleme ve raporlaştırma becerileri geliştirmektir.
|
Dersin tanımı
|
• Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
|
1- |
Okulların belirlenmesi, bilgilendirme toplantılarının yapılması, uygulama öğretmenleri ile tanışma
|
2- |
Okul ortamını tanıma ve ilk izlenimler (Okul hakkında bilgi edinme, sınıf ve okul fiziki çevresi, öğretmenle tanışma, öğrencilerle tanışma, sınıf kültürü)
|
3- |
Öğretmenin ve öğrencilerin gözlemlenmesi,
Öğrenci tanıma tekniklerini inceleme ve konuyla ilgili rapor hazırlama
|
4- |
Derslerin gözlemlenmesi, Şube Öğretmenler Kurulu toplantı karar örneklerini inceleme ve konuyla ilgili rapor hazırlama
|
5- |
Öğretim yöntem ve teknikleri açısından derslerin gözlemlenmesi, Öğretmenin hazırladığı sınavı (yazılıyı) inceleme ve rapor hazırlama
|
6- |
Uygulama + Soru sorma, yönerge verme ve açıklama yapma açısından derslerin gözlemlenmesi
|
7- |
Uygulama + Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü açısından derslerin gözlemlenmesi
|
8- |
Uygulama + Derslerde kullanılan ders kitaplarının değerlendirilmesi
|
9- |
Uygulama + Öğretimi bireyselleştirme ve farklılaştırma açısından derslerin gözlemlenmesi
|
10- |
Uygulama + Sınıftaki istenmeyen öğrenci davranışlarının ve bu davranışlarla baş etme stratejilerini inceleme ve konuyla ilgili rapor hazırlama
|
11- |
Uygulama
|
12- |
Uygulama + e-Okul uygulamaları (öğrenci devamsızlık defteri, öğretmen ders defteri, öğrenci nakil gönderme, öğrenci nakil kabul etme, öğretmenler kurulu karar defteri, öğrenci karnesi…) ile ilgili okul yöneticilerinden elektronik ortamda uygulamalı olarak bilgi alma ve rapor hazırlama
|
13- |
Uygulama
|
14- |
Genel Değerlendirme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Uygulama okullarındaki öğretme-öğrenme faaliyetlerini yorumlayabilir ve tekrarlayabilir.
|
2- |
Ders planı hazırlar ve sınıfta uygulayabilir.
|
3- |
Sınıf yönetimi becerilerini gerçek sınıflarda uygulayabilir.
|
4- |
Portfolyo hazırlayabilir.
|
5- |
Öz değerlendirme raporları hazırlayabilir.
|
6- |
Öğretmenlik mesleğine yönelik olumlu tutumlara sahip olur.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
6
|
84
|
Ödevler
|
14
|
3
|
42
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
1
|
14
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
14
|
3
|
42
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
2
|
28
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
246
|
AKTS
|
|
|
10.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
14
|
400
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
400
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretmenlik Uygulaması Rehberi
(https://egitim.erciyes.edu.tr/tr/ogretmenlik-uygulamalari)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|