Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.farmakoloji-toksikoloji(yük. Lis) > ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I İkinci düzey MÖP 401 7 10.00 10.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İBRAHİM BAYAZIT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. İbrahim BAYAZIT Prof. Dr. Cemalettin IŞIK Prof. Dr. Onur Alp İLHAN Prof. Dr. Fatma Bozkurt YOUSEF Doç. Dr. Serhat AYDIN Doç. Dr. Sevim SEVGİ Doç. Dr. Fatma Berna BENLİ Arş. Gör. Dr. Merve KIRNAP DÖNMEZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı öğretmen adaylarını öğretmenlik uygulamasına hazırlamak amacıyla uygulama okullarında çeşitli etkinliklere katarak, onlarda ders planı yapma, öğretim etkinlikleri tasarlama ve uygulama, okulda gün boyunca yapılan eğitim-öğretim faaliyetlerini gözlemleme ve raporlaştırma becerileri geliştirmektir.
Dersin tanımı • Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.

Dersin içeriği
1- Okulların belirlenmesi, bilgilendirme toplantılarının yapılması, uygulama öğretmenleri ile tanışma
2- Okul ortamını tanıma ve ilk izlenimler (Okul hakkında bilgi edinme, sınıf ve okul fiziki çevresi, öğretmenle tanışma, öğrencilerle tanışma, sınıf kültürü)
3- Öğretmenin ve öğrencilerin gözlemlenmesi, Öğrenci tanıma tekniklerini inceleme ve konuyla ilgili rapor hazırlama
4- Derslerin gözlemlenmesi, Şube Öğretmenler Kurulu toplantı karar örneklerini inceleme ve konuyla ilgili rapor hazırlama
5- Öğretim yöntem ve teknikleri açısından derslerin gözlemlenmesi, Öğretmenin hazırladığı sınavı (yazılıyı) inceleme ve rapor hazırlama
6- Uygulama + Soru sorma, yönerge verme ve açıklama yapma açısından derslerin gözlemlenmesi
7- Uygulama + Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü açısından derslerin gözlemlenmesi
8- Uygulama + Derslerde kullanılan ders kitaplarının değerlendirilmesi
9- Uygulama + Öğretimi bireyselleştirme ve farklılaştırma açısından derslerin gözlemlenmesi
10- Uygulama + Sınıftaki istenmeyen öğrenci davranışlarının ve bu davranışlarla baş etme stratejilerini inceleme ve konuyla ilgili rapor hazırlama
11- Uygulama
12- Uygulama + e-Okul uygulamaları (öğrenci devamsızlık defteri, öğretmen ders defteri, öğrenci nakil gönderme, öğrenci nakil kabul etme, öğretmenler kurulu karar defteri, öğrenci karnesi…) ile ilgili okul yöneticilerinden elektronik ortamda uygulamalı olarak bilgi alma ve rapor hazırlama
13- Uygulama
14- Genel Değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Uygulama okullarındaki öğretme-öğrenme faaliyetlerini yorumlayabilir ve tekrarlayabilir.
2- Ders planı hazırlar ve sınıfta uygulayabilir.
3- Sınıf yönetimi becerilerini gerçek sınıflarda uygulayabilir.
4- Portfolyo hazırlayabilir.
5- Öz değerlendirme raporları hazırlayabilir.
6- Öğretmenlik mesleğine yönelik olumlu tutumlara sahip olur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 14 1 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     246
AKTS     10.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 400
Yarıyıl içi toplam   400
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretmenlik Uygulaması Rehberi (https://egitim.erciyes.edu.tr/tr/ogretmenlik-uygulamalari)
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar