Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Gida Mühendisliği > DUYUSAL ANALİZ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DUYUSAL ANALİZ Birinci düzey GM 460 Seçmeli 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ÇAM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Mustafa Çam
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Anlatım, tartışma ve laboratuar uygulaması
Dersin amacı 1-Gıdaların duyusal analizleri konusunda seçim yapabilme becerisi kazandırmak 2-Duyusal test tekniklerini plan aşamasından uygulamaaşamasına ve yorumlamaya kadar yürütebilmek
Dersin tanımı Duyusal analiz gıdaların subjektif değerlendirme metotlarından biridir. Tüketici panellerinden lezzet profiline kadar geniş bir grup analizi kapsamaktadır.

Dersin içeriği
1- Tanışma-Dersin Gerekçesi ve Önemi-Dersin Kural ve gerekleri
2- Grup uygulamaları için grupların oluşturulması ve konuların belirlenmesi, Temel Kavramlar ve etimoloji
3- GIDA KALİTESİ VE DUYUSAL KALİTE KARAKTERİSTİKLERİ
4- DUYUSAL DEĞERLENDİRME-TANIMLAR
5- DUYUSAL DEĞERLENDİRME LABORATUVARI, ÜRÜN VE PANEL KONTROLLARI
6- PANELİST SEÇİMİ
7- ÖRNEKLERİN TESTE HAZIRLANMASI
8- Arasınav
9- FARKLILIK TESTLERİ
10- DUYUSAL DEĞERLENDİRMEDE KULLANILAN SKALALAR
11- 6 TEMEL TAT UYGULAMASI
12- ÜÇGEN TEST UYGULAMASI
13- KOKU TESTLERİ
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Duyusal analiz terminolijisine hakim olma
2- Duyusal analiz için uygun teknik seçebilme
3- Bağımsız ve grup çalışması ile duyusal analizleri gerçekleştirebilme
4- Deneysel olarak ikili-üçlü test yapabilme
5- Deneysel olarak üçgen test yapabilme
6- Deneysel olarak hedonik test yapabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
2- Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
3- Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
4- Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
5- Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
6- Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
8- Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
9- Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
10- Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
11- İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
12- Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
13- Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 1 2 2
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     63
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Altuğ, T.A, Elmacı, Y. (2011). Gıdalarda Duyusal Değerlendirme. Sidas Yayıncılık 134s.
Yardımcı Kaynaklar Öğretim Üyesi Ders Notları

Ders ile ilgili dosyalar